Cílem předmětu Technologická prostředí pro podporu výuky je docílit u studentů získání teoretických znalostí a praktických kompetencí pro práci se specifickými technologickými prostředími pro podporu výuky, a to z hlediska využití daných prostředí i jejich implementace a administrace.
Obsahově se předmět zaměřuje na prostředí LMS, VLE a MUVE, prostředí virtuální a rozšířené reality, educastingové systémy a komplexní systémy využívající cloudové služby pro podporu sdílení a spolupráce dat a aplikací v rámci struktury vzdělávací instituce. Výuka směřuje k poznání a pochopení principů a didaktických možností daných technologických prostředí v rámci mobilních, webových i desktopových platforem s přihlédnutím k současným možnostem vzdělávacích institucí i k předpokládanému vývoji v oblasti ICT v oblasti školství.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (11.09.2019)
Literatura
BONK, C. J. et al. MOOCs and Open Education Around the World. Routledge, 2015.
BUCHNER, A. Moodle 3 Administration: Third Edition. 3rd Edition. Packt Publishing, 2016. ISBN 1783289716.
JEŘÁBEK, T. Rozšířená realita ve vzdělávání. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2015, 1. Vydání. ISBN 978-80-7290-829-5.
SAVIN-BADEN, M. A Practical Guide to Using Second Life in Higher Education. Open University Press, 2010. ISBN 978-0335242146.
VELTE, J., VELTE, A., ELSENPETER, R. CloudComputing: Praktický průvodce. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 304 s. EAN: 9788025133330.
WELLER, M. Virtual Learning Environments: Using, Choosing and Developing your VLE. Routledge, 2007. ISBN 978020396434.