|
|
|
||
Cílem tohoto předmětu je završit poznatkovou a dovednostní základnu didaktiky německého jazyka v linii povinných předmětů. Studenti po absolvování předmětu dokáží volit vhodné a adekvátní postupy z hlediska odlišného složení cílové skupiny žáků s cílem realizovat individuální a diferencovaný přístup. Obsahem předmětu jsou témata: Možnosti motivace žáků pro učení se němčině. Strategie a styly učení a jejich rozvoj a podpora ve výuce němčiny. Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka. Výuka německého jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Výuka německého jazyka u nadaných žáků. Aktuální stav nové maturity na středních školách. Studenti si budou moci zvolit jedno téma dle jejich aktuálních potřeb. Součástí výuky budou mikrovýstupy studentů, včetně jejich sebehodnocení a hodnocení, jejichž cílem bude podpora rozvoje dovednosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku jiných. Mikrovýstupy studentů budou v případě prezenční výuky podléhat videonahrávkám, které umožní rozvoj dovednosti vidět konkrétní aspekty výuky a problémové situace.
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
- Aktivní účast na výuce (80 %) - plnění průběžných úkolů - 1x mikroteaching (v případě prezenční výuky vč. videonahrávky) Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
JANÍKOVÁ, V., HANUŠOVÁ, S., GRENAROVÁ, R., KYLOUŠKOVÁ, H. Výuka cizích jazyků v inkluzivní třídě. Brno: Masarykova Univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6580-2. Evropské jazykové portfolio. (do 11 let). Plzeň: FRAUS, 2007. ISBN 80-7238-216-0. HENRICI, G., RIEMER, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. 3. unveränderte Aufl. Band 1, 2. Hohengehren: Schneider Verlag, 2001. ISBN 3-87116-796-7, 3-87116-797-5. HÖHLE, B. (Hg.) Psycholinguistik. 2. Aufl. Berlin: Akademie Verlag, 2012. ISBN 978-3-05-005920-4. BIMMEL, P., RAMPILLON, U. Lernerautonomie und Lernstrategien. Fernstudieneinheit 23. München: Goethe-Institut, Langenscheidt, 2000. ISBN 3-468-49651-6. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků: Úvod do vědního oboru. Praha: ACADEMIA, 2006. ISBN 80-200-1213-3. KOEPPEL, R. Deutsch als Fremdsprache – Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis. 2. Überarb. Aufl. Hohengehren: Schneider Verlag, 2013. ISBN 978-3-8340-1185-5. RÖSLER, D. Deutsch als Fremdsprache : Eine Einführung. Stuttgart: J.B. Metzler, 2012. ISBN 978-3-476-02300-1. BARKOWSKI, H., KRUMM, H.J. (Hg.) Fachlexikon Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Tübingen: Francke (UTB), 2010. ISBN 978-3-8252-8422-0. KRUMM, H.J., FANDRYCH, Chr., HUFEISEN, B., RIEMER, C. (Hg.) Deutsch als Fremd- und Zweitsprache : Ein Internationales Handbuch. Berlin, New York: de Gruyter, 2010. ISBN 978-3-1102-4024-5. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-317-X. Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Council of Europe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4. Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (10.02.2022)
|
|
||
Témata: Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka. Výuka německého jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Výuka německého jazyka u nadaných žáků. Volné téma dle výběru studentů. Možnosti motivace žáků pro učení se němčině s důrazem didaktické hry. Strategie a styly učení a jejich rozvoj a podpora ve výuce němčiny.
Mikroteaching: Praktické výstupy studentů zaměřené na jednotlivé řečové dovednosti a jazykové prostředky a jejich integraci v rámci vyučovací hodiny. Obsahové rozvržení praktických seminářů: úvod k tvorbě mikrovýstupů; slovní zásoba + poslech a mluvený projev; slovní zásoba + čtení a psaní; gramatika + mluvený projev; slovní zásoba + fonetika a fonologie). Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (29.01.2022)
|