|
|
|
||
Cílem předmětu Souvislá pedagogická praxe I je v návaznosti na předmět Lingodidaktika I a II a Náslechovou praxi realizovanou v LS, poznat reálné prostředí školy, seznámit se s dokumentací školy, zkusit si samostatnou práci se žáky a pokud možno získat praktické didaktické dovednosti s výukou němčiny.
Úkolem předmětu je, připravit studenty/studentky ve spolupráci s fakultními základními školami a v rozsahu Směrnice na hospitační a výukovou činnost. Studenti/studentky se v prvním týdnu zúčastní 10 hospitací, zejména v těch třídách, kde budou v dalším týdnu realizovat samostatné výstupy. Nevylučují se i hospitace u dalších vyučujících, nebo u spolupraktikujícího studenta/studentky. Ve druhém týdnu absolvují 10 praktických výstupů a následně i rozborové hodiny.
Výstupem je portfolio (podklady pro jeho zpracování jsou v Moodle). Samostatné výstupy budou hospitovány.
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
|
|
||
Přístupové údaje do ms teams budou doplněny před začátkem výuky. Poslední úprava: Švermová Dagmar, PaedDr. (30.01.2021)
|
|
||
- realizace 10 hospitací a 10 samostatných výstupů s rozborem - zpracování portfolia dle osnovy - hodnocení studentů uvádějícím vyučujícím - výsledek hospitace pracovníka katedry Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
|
|
||
Doporučená literatura: FENSTERMACHER, G.D., SOLTIS, J.F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7. LOJOVÁ, G., VLČKOVÁ, K. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-876-0. ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998. MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5. POL, M.; LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů – podmínka rozvoje školy : Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6 HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7. ROSENZWEIG, M. Proměny v projektování obsahu vzdělávání. In. Kapitoly ze školského managementu. BACÍK, F.; KALOUS, J.; SVOBODA, J. Praha: PedF UK, 1998. ISBN 80-86039-49-8. Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
|
|
||
Praxe je organizována dle harmonogramu ak. roku. Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
|