|
|
|
||
Pojetí speciální didaktiky chemie jako specifika výuky chemie na ZŠ a SŠ, systém učiva a jeho rozvržení. Role pozorování a pokusu v chemii se zaměřením na obecnou a anorganickou chemii. Didaktická transformace témat: směsi a čisté látky, roztoky, částicové složení látek, atomy, molekuly, ionty, chemická vazba a vazebná energie, periodická soustava, chemická symbolika, dvouprvkové sloučeniny a jejich názvosloví, vodík, kyslík a další vybrané prvky periodického systému, voda, iontový součin vody, hodnota pH, kyseliny, hydroxidy, soli, podvojné soli, hydráty, chemické výpočty, redoxní reakce, změny energie při chemických reakcích, paliva. Poslední úprava: Bílek Martin, prof. PhDr., Ph.D. (17.01.2024)
|
|
||
K získání zápočtu je zapotřebí:
Zkouška pak obsahuje dvě části - písemnou a ústní. V písemné části studenti prokáží hlubokou znalost témat řešených na přednáškách i na seminářích, ústní část slouží k ověření dostatečné hloubky znalostí, ale i ověření dalších učitelských kompetencí uchazečů. Obě části pak obsahují část věnovanou učivu chemie základní školy v rozsahu vymezeném slovníčkem pojmů v učebnici Základy chemie (Beneš a kol.). Poslední úprava: Bílek Martin, prof. PhDr., Ph.D. (17.01.2024)
|
|
||
PACHMANN, E. a kol. Speciální didaktika chemie. Praha : SPN, 1986. ČIPERA, J. Rozpravy o didaktice chemie I. Praha: Karolinum, 2000. ČIPERA, J. Rozpravy o didaktice chemie II. Praha: Karolinum, 2000. Učebnice chemie pro ZŠ a SŠ Seminární materiály Poslední úprava: Bílek Martin, prof. PhDr., Ph.D. (17.01.2024)
|
|
||
Opory ke kurzu jsou umístěny v týmu na MS Teams. Oporou je úložiště materiálů zpracovaných jednotlivými studentya komentářů spolužáků na ně. Ústřední myšlenkou je položení základu k jednotlivým výstupům na seminářích a následné dopracování studenty v rámci jejich přípravy na výuku. Poslední úprava: Bílek Martin, prof. PhDr., Ph.D. (17.01.2024)
|