|
|
|
||
|
Seminář poskytne metodologickou i praktickou podporu ke konkretizaci a pojetí tématu diplomové práce, rozvržení látky a celkovému zpracování. Cílem předmětu je příprava k sepsání diplomové práce.
Poslední úprava: Svoboda Petr, Mgr. (18.10.2021)
|
|
||
|
Cílem semináře je připravit studenty na psaní diplomové práce, tedy aby dokázali definovat téma, strukturu práce a její výzkumné otázky. Poslední úprava: KOURP6AF (30.01.2025)
|
|
||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Entnerová Kateřina, DiS. (31.01.2023)
|
|
||
|
Podmínkou pro získání atestace je účast na seminářích a prezentace tématu diplomové práce. Poslední úprava: KOURP6AF (30.01.2025)
|
|
||
|
Povinná literatura: ECCO, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Praha: Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7. ŠTORCHOVÁ, Lucie a kol. Koncepty a dějiny: proměny pojmů v současné historické vědě. Praha: Scriptorium, 2014. ISBN 978-80-8721-87-2. ŠANDEROVÁ, Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Slon, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3. Doporučená literatura: Dle tématu diplomové práce. COPELAND, Tim. European democratic citizenship, heritage education and identity, Strasbourg: Council of Europe, 2006. ISBN 978-94-015-9864-4. FULKOVÁ, Marie a kol. Galerijní a muzejní edukace 2: umění a kultura ve školním kontextu: učení z umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v letech 2012 a 2013. Praha: PedF UK, Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze, Galerie Rudofiinum, 2013. ISBN 978-80-7290-700-7. HAVLŮJOVÁ, Hana a Jaroslav NAJBERT. Paměť a projektové vyučování v dějepise. Praha: Ústav pro studium totalitních režimů, 2014. ISBN 978-80-87912-12-6. HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno: CERM, 1998. ISBN 80-7204-084-7. JAGOŠOVÁ, Lucie, Vladimír JŮVA a Lenka MRÁZOVÁ. Muzejní pedagogika: metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido, 2010. Kultura a edukace. ISBN 978-80-7315-207-9. PTÁČEK, Ladislav, ed. Jak pře(d)kládat svět: základy dobré interpretace. Brno: Nadace partnerství, 2012. ISBN 978-80-904918-5-4. SLAVÍK, Jan, Vladimír CHRZ a Stanislav ŠTECH. Tvorba jako způsob poznávání. V Praze: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2335-1. ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Edukační potenciál muzea. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3034-8. ŠUBRT, Jiří a Jiří VINOPAL. Historické vědomí obyvatel České republiky perspektivou sociologického výzkumu. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2140-1. TILDEN, Freeman. Interpreting Our Heritage. Chapel Hill: University of North Carolina Press, 1967. Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (30.12.2021)
|
|
||
|
1. Úvod 2. Práce začíná výběrem vhodného tématu 3. Struktura práce jako kostra budoucího díla 4. Základem každé práce je heuristika 5. Na co se ptát pramenů 6. Metodologie 7. Formální požadavky na DP Poslední úprava: Sládková Kateřina, Mgr. (30.12.2021)
|
|
||
|
Studenti budou po absolvování semináře schopni nalézt téma své diplomové práce, formulovat její hlavní teze a metody, které při jejím psaní budou používat, a také strukturu, kterou tato práce bude mít. Poslední úprava: KOURP6AF (30.01.2025)
|
