|
|
|
||
Zpracování žádosti o univerzitní nebo jiný vědecký grantový projekt zaměřený na řešení problematiky v rámci disertačního úkolu. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (11.10.2020)
|
|
||
Osvojení znalostí a dovedností podmiňujících podání žádosti o vědecký projekt. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (11.10.2020)
|
|
||
Podání žádosti o univerzitní nebo jiný vědecký grantový projekt zaměřený na řešení problematiky v rámci disertačního úkolu. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (11.10.2020)
|
|
||
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-5326-3. VÁŇOVÁ, Hana a SKOPAL, Jiří. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: UK v Praze, 2002. ISBN 80-246-0435-3. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1. Další literatura dle zaměření projektu a tématu disertační práce. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (11.10.2020)
|
|
||
1. vymezení hlavních kroků ve výzkumu – formulace výzkumného problému a výzkumné hypotézy, práce s literaturou, sestavování výzkumného vzorku, sběr dat, analýza a interpretace dat, psaní výzkumné zprávy, 2. základní charakteristiky kvalitativního výzkumu – designy kvalitativního výzkumu (např. etnografický výzkum, případová studie, zakotvená teorie), metody sběru dat využívané v kvalitativním výzkumu (např. pozorování, rozhovor, analýza dokumentů), softwary pro analýzu kvalitativních dat, 3. základní charakteristiky kvantitativního výzkumu – dotazníková šetření, metody sběru dat využívané v kvantitativním výzkumu (např. dotazník, standardizované pozorování, didaktické testy), softwary pro analýzu kvantitativních dat, 4. statistická analýza dat – základní pojmy deskriptivní a inferenční statistiky (např. míry polohy a variability, korelační koeficient, regresní analýza, faktorová analýza), 5. smíšený výzkum – schémata kombinování kvalitativního a kvantitativního výzkumu, triangulace, jednofázové plány smíšených modelů, 6. příklady využití různých přístupů ve výzkumu v odborných časopisech a monografiích (např. provádění experimentálních výzkumů a výpočet efektivity výukových metod), 7. etická pravidla výzkumu, analýza metodologických přístupů v odborných pracích studentů kurzu. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (11.10.2020)
|