|
|
|
||
Předmět uvádí studenty do problematiky poskytování poradenských služeb ve školství. Seznamuje se současným systémem pedagogicko-psychologického poradenství, ve shodě s aktuální legislativou konkretizuje kompetence poradenských pracovníků školního poradenského pracoviště, resp. školského poradenského zařízení. Motivuje k cílené spolupráci učitele s ostatními odborníky působícími při výchově a vzdělávání dětí, žáků a studentů.
Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout studentům informace o současném poradenském systému, seznámit je s postupy, které jsou aktuálně využívány v poradenské praxi. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Očekávaná zátěž studenta 5 kreditů x 25 = 125 hod., z toho účast na výuce 24 hod., příprava na přednášky/semináře, studium literatury, příprava práce materiálového typu, příprava na ukončení kurzu 101 hod. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
HADJ MOUSSOVÁ, Z. a kol. (2005). Pedagogicko-psychologické poradenství I. Vybrané problémy. Praha: UK PedF. HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J. a kol. (2002). Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha: UK PedF. HADJ MOUSSOVÁ, Z. a kol. (2003). Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. Praha: UK PedF. HADJ MOUSSOVÁ, Z., VALENTOVÁ, L. (2002). Poradenské teorie a strategie. Praha: UK PedF. KNOTOVÁ, D. a kol. (2014). Školní poradenství. Praha: Grada. MATĚJČEK, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál. VÁGNEROVÁ, M. (2005). Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum. ZELINKOVÁ, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál. Poslední úprava: Svoboda Petr, Mgr. (02.10.2019)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: aktivní účast na setkáních a závěrečném kolokviu, práce materiálového typu. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Současný systém pedagogicko-psychologického poradenství, legislativní ukotvení, etické aspekty poradenské práce. Úkoly, kompetence a standardy školního poradenského pracoviště. Úkoly, kompetence a standardy pedagogicko-psychologické poradny. Úkoly, kompetence a standardy speciálně-pedagogického centra. Charakteristika vybraných metod, specifických diagnostických situací, závěrů, doporučení, podpůrných opatření. Ilustrace vybraných psychologických a speciálně-pedagogických testů. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|