|
|
|
||
Na základě hudebně-interpretační analýzy konkrétních partitur předmět poukazuje na problémy, se kterými se sbormistr setkává v praxi, a snaží se formulovat a zdůvodnit jejich správná řešení. Středem zájmu je i další zdokonalování v detailním gestickém ztvárnění, které je technicky přesné a současně hudebně inspirativní. Studenti si skladby v rámci skupiny vzájemně zpívají nebo korepetují, čímž se rozvíjí jejich intonační pohotovost a hra partitur. Současně si tím uvědomují vokálně-interpretační problematiku (vokalizace, rytmus, deklamace, intonace, dynamika apod). Výstupem je i veřejné sbormistrovské vystoupení menšího rozsahu v pozici např. pomocného sbormistra, asistenta apod.
Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (30.12.2023)
|
|
||||||||||
Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (30.12.2023)
|
|
||
Pravidelná účast ve výuce, detailní analýza studovaných skladeb a jejich dirigentské vyjádření, klavírní ztvárnění partitur, zvládnutí požadovaného penza sbor. literatury zpaměti. Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (30.12.2023)
|
|
||
Stašek, Č. ABC začínajícího sbormistra Jeremiáš, O. Praktické pokyny k dirigování partitury skladeb pro dětské, ženské, mužské a smíšené sbory různých hudebních epoch a žánrů Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (30.12.2023)
|
|
||
Výuka se realizuje ve skupině studentů celého ročníku. Formální a interpretační analýza skladeb. Metody nácviku homofonie vs. polyfonie, Metodika řešení intonačních, rytmických, artikulačních, deklamačních a pěveckých obtíží. Hledání adekvátního gestického ztvárnění průběhu skladby s vyjádřením všech hudebně výrazových prostředků. Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
- Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (24.01.2020)
|
|
||
Student: - prohlubuje pregnantnost gestického vyjádření dirigované hudby v oblasti tempa, dynamiky a charakteru - orientuje se v rytmických strukturách a intonačních krocích v souvislosti s vokální interpretací - realizuje vokální partitury na klavír podle dirigování ostatních členů skupiny v potřebném tempu, dynamice a s agogikou - přesvědčivě vede nácvik nové skladby za využití adekvátní metodiky, komunikačních dovedností, s využitím odpovídající odborné terminologie, pomocí vlastních vokálních i instrumentálních dovedností - interpretuje část repertoáru zpaměti Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (09.09.2024)
|