|
|
|
||
Předmět je primárně určen pro studenty, kteří případně již před vstupem na zdejší fakultu absolvovali pěvecké školení. Předpokládá se jejich hlubší zájem o teoretická a didaktická východiska výuky zpěvu a o pěveckou literaturu. Požadavkem je schopnost vystupovat veřejně, zejména reprezentovat školu v interpretačních soutěžích a koncertních vystoupeních. Obsah. Individuálními studijními úkoly a plány se rozvíjejí pěvecko-technické dovednosti a možnosti stylové interpretace skladeb různých historických období i současnosti. S tím je spojen kritický rozbor uměleckého výkonu a účast v porotách dětských pěveckých soutěží. Tito studenti pak mohou volit témata diplomových prací v předmětu Hlasová výchova, zaměřená didakticky, odborně a umělecky. Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (18.11.2019)
|
|
||
Průběžná příprava repertoáru píseň nebo árie z období baroka nebo klasicismu umělá píseň z období romantismu skladba zkomponovaná po roce 1950 skladba dle vlastního výběru Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
MARTINSENOVÁ, F. Vědomé zpívání. Základy studia zpěvu. Praha : HAMU, SPN, 1989. Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (18.11.2019)
|
|
||
Rozvoj a fixace principů správeného dýchání správné tvorby tónu. Klasifikace vokálů a jejich správná artikulace. Teorie belcantového tvoření tónů a vedení fráze. Upevňování správných návyků na základě fixování pocitů při vokalizaci. Metodická aplikace předešlých bodů v rámci adekvátního repertoáru. Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Student - zná a ovládá technické zákonitosti zdravého zpěvu - aplikuje teoretické dovednosti v praxi, rozpozná zdravý či nemocný hlas - chápe a diferencuje interpretační postupy různých hudebních žánrů - rozlišuje interpretaci skladeb raného a vrcholného baroka, klasicismu, romantismu či 20. století - vnímá rozdíly mezi interpretací písně, operní či oratorní árie apod. Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (10.09.2024)
|