|
|
|
||
Obsahem předmětu je rozvíjení pohotovosti ve zpěvu podle notového zápisu při současném důrazu na jeho intonační čistotu a zdokonalování sluchové analýzy melodií a souzvuků. Učivo navazuje na osvojené poznatky z intonace v durových a mollových tóninách a dále přináší problematiku exotických a folklorních modů, intonační a sluchové osvojení diatonických modulací a intonaci a analýzu chromatických postupů.
Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je kombinací tonální a intervalové metody rozvíjet na jedné straně relativní sluch, dovednost zpívat podle notového zápisu a zdokonalovat intonační čistotu zpěvu, na druhé straně zdokonalovat sluchovou analýzu horizontálního i vertikálního řazení tónů (tj. melodie a souzvuků). Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
V případě distanční výuky bude předmět realizován prostřednictvím MS Teams v čase stanoveném v rozvrhu. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
a) Základní PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová výchova III. Praha : Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, 2006. 134 s. ISBN 80-7290-264-4. Notové materiály zaslané e-mailem. b) Doporučená DANIEL, L. Intonace a sluchová analýza. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. 83 s. ISBN 80-244-0480-X. DOLEŽIL, M. Intonace a elementární rytmus. 3. vyd. Praha : SNKLHU, 1961. 87 s. KOFROŇ, J. Učebnice intonace a rytmu. 4. vyd.Praha : Editio Supraphon, 1981. 207 s. KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova. Část praktická - III. díl. Praha : SPN, 1984. 146 s. POŠ, V. Nová intonace. Rytmus. Sluchová výchova. Praha : Edit, 1998. 304 s. PIVOVARSKÝ, L.; TUČAPSKÝ, A.; ZENKL, L. Soubor intonačních cvičení jako průprava ke sborovému zpěvu. Ostrava : Ostravská univerzita, 1992. 113 s. ISBN 80-7042-063-4. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce: Podmínkou absolvování předmětu je pravidelná účast ve výuce, povoleny jsou maximálně tři absence. Výjimkou může být individuální studium nebo výborné výsledky v semináři (po dohodě s vyučující). Ústní zkoušce předchází písemná část - test z látky 3. semestru. (Stupnice církevní, cikánské, podhalanská, pentatonická dur a moll. Cvičení na chromatiku. Dvojhlasé cvičení. Zápis harmonické kadence s vedlejšími stupni. Pamětní diktát s harm. funkcemi.) Ústní zkouška zahrnuje praktická cvičení z látky 1.-3. semestru. (Zpěv věech probraných stupnic, intervalů, akordů. Výběr cvičení obsahujících učivo 1.-3. semestru. Intonace dvou neznámých lidových písní a svého hlasového partu v zadané sborové skladbě.) Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (22.12.2021)
|
|
||
Sluchová analýza vychází z probíraných cvičení ve skriptech. Zápis stupnic, intervalů, akordů, melodických motivků. Intonace vybraných sborových skladeb. Melodicko rytmické diktáty jednohlasé a dvojhlasé. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|