Didaktické testy ve školní praxi - OPBF4F109C
|
|
|
||
Anotace:
Přednáška/seminář je zaměřena na praktické použití didaktických testů jako evaluačního nástroje ve výuce na úrovni třídy a školy. Na jejich poučenou volbu, na využití výsledků testů s ohledem na očekávané cíle. Na jejich informační limity i nezamýšlené dopady na průběh výuky. Účastníci se seznámí i s procesem a zásadami tvorby testů a testových úloh, využitelnými i při tvorbě vlastních evaluačních nástrojů v rámci každodenní pedagogické praxe.
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
Předmět má 4 kredity - 100 hodin zátěže pro studenta Výuka: 12 x 2h, tj. 24 hod. Příprava na výuku: 24 hodin Zpracování práce: 30 hodin Příprava na zápočet: 24 hodin Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
Podmínky pro zápočet: obhájení studentem vytvořeného didaktického testu (1 řádný + 2 opravné termíny) Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
STRAKOVÁ Jana, VESELÝ Arnošt. Předpoklady úspěchu v práci a v životě. Výsledky mezinárodního výzkumu dospělých OECD PIAAC. Praha, Dům zahraniční spolupráce, 2013. ISBN 978-80-87335-53-6 ÚIV, odd. mezinárodních výzkumů. Úlohy pro měření čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti. Praha, Nakladatelství TAURIS, 2000. ISBN 80-211-0366-3 ÚIV, Sekce měření výsledků vzdělávání. Úlohy z matematiky a přírodních věd pro žáky 8. ročníku, Nakladatelství TAURIS, 2001. ISBN 80-211-0366-3 PALEČKOVÁ Jana, TOMÁŠEK Vladislav, STRAKOVÁ Jana. Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání, Test z matematiky a fyziky pro středoškoláky. UIV, 1999. bez ISBN ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE. Vyhodnocení výsledků vzdělávání žáků 5. a 9. ročníků základních škol a víceletých gymnázií, Tematická zpráva. ČŠI, Praha, 2023. ISBN 978-80-88492-18-4 (online ; pdf) https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Vyhodnoceni-vysledku-vzdelavani-z Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
1. Obecné principy využití didaktických testů pro (auto)evaluaci 2. Typologie didaktických testů z hlediska jejich cílů a možností využití 3. Typologie testových úloh a jejich vazba na Bloomovu taxonomii 4. Formáty testových úloh a jejich použití v různých fázích výuky 5. Volba didaktických testů s ohledem na různé výukové cíle 6. Zpracování didaktických testů a využití různých forem jejich výstupů 7. Srovnání výsledků didaktických testů uvnitř třídy/školy i navenek 8. Limity využití didaktických testů a jejich dopady na výuku 9. Obecné zásady tvorby testových úloh 10. Oponentura a pilotáž úloh, sestavování testů 11. Doprovodné dotazníky a další užitečné informace 12. Zasazení didaktických testů do širšího kontextu výuky Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (28.01.2024)
|