|
|
|
||
Hlavní důraz ve výuce bude položen na metodiku rozvoje pěveckých dovedností. Rozvoj hudebních schopností a dovedností u dětí v předškolním věku bude vysvětlen z pohledu hudební psychologie a sociologie. Studenti získají přehled o úkolech a obsahu hudební výchovy v mateřské škole. Obsah výuky v semináři tvoří průpravná a přípravná hlasová cvičení a metodické postupy v práci s písní (ozvěna, štafeta, ztracená melodie písně, střídání kolektivního a sólového zpěvu, vyjadřování rytmických hodnot hrou na tělo, hra na dirigenta aj.). Pro získání zápočtu studenti vytvoří didaktické přípravy na nácvik dvou písní. Vystoupí s některými z nich před seminární skupinou. Domyslí uplatnění zvolených písní v pedagogické praxi. Poslední úprava: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (05.01.2019)
|
|
||
Výuka proběhne dle rozvrhu v určených učebnách, pokud to z epidemiologických důvodů nebude možné, tak distančně. Klíčové části výuky budou nahrávány a sdíleny. Rozdělení studentů do skupin pro dodržení limitu 15 osob upřesní vyučující mailem. Poslední úprava: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (25.09.2020)
|
|
||
JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole-Hudba a pohyb, 1. díl. Nová Paka: FTČ, 1997-2001. ISBN 80-902662-4-X. DEREVJANÍKOVÁ, A. Metodika hudobnej výchovy v predprimárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešově – PedF, 2009. ISBN: 978-80-555-0098-0. KULHÁNKOVÁ, E. Písničky a říkadla s tancem. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-306-4. KODEJŠKA, M. Integrativní hudební výchova dítěte předškolního věku. Praha: PedF UK, 2002. ISBN:80-7290-080-3. Šimanovský Z., Tichá, A., Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-323-4. VISKUPOVÁ, B.:Hudebně pohybové hry. Praha: Ústřední škola – Česká obec sokolská, 2002. VEREB, J., VISKUPOVÁ, B., KODEJŠKA, M. a kol. Rodinné písničky pro naše dětičky. Praha: Rolino, s.r.o., 2006. ISBN 80-901678-4-5. JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha: SPN, 1989. ISBN 02-53 14-623-89. ZENKL, L. ABC hudebních forem. Praha: Supraphon, 1990. ISBN 80-7058-174-3. KMENTOVÁ,M.Hudba jako výrazný prostředek kultivace řeči předškolních dětí. In Teorie a praxe hudební výchovy III. Praha: UK v Praze - PedF, 2013. ISBN 978-80-7290-724-3. KMENTOVÁ, M. Hudební činnosti v logopedické prevenci. Praha: K Hv, experimentální metodický materiál- kompendium, 2013 (vyjde tiskem 2016). ŠIMČÍK,D.: Rytmizujeme 33 slovenských prislovi a porekadiel. Prešov: Rokus, 2002.ISBN:80-89055-15-x. HUDEBNÍ VÝCHOVA.Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. UK v Praze – Pedagogická fakulta, Praha,2015. ISSN 1210-3683. MÚZY V ŠKOLE Časopis pro hudební výchovu. FHV UMB, Banská Bystrica,2015. ISSN 1335- 1605. VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Praha: SPN, 1987. Poslední úprava: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (05.01.2019)
|
|
||
V plánovaném rozsahu výuky v kombinovaném studiu budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce a samostatná práce. Individuální práce se zaměří na přípravu motivací a nácvik písní včetně rozezpívání. K získání zápočtu studenti vytvoří dvě přípravy, které odevzdají vyučujícímu na konci semestru. Poslední úprava: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (05.01.2019)
|
|
||
Hlavní důraz ve výuce bude položen na metodiku rozvoje pěveckých dovedností. Rozvoj hudebních schopností a dovedností u dětí v předškolním věku bude vysvětlen z pohledu hudební psychologie a sociologie. Studenti získají přehled o úkolech a obsahu hudební výchovy v mateřské škole. Obsah výuky v semináři tvoří průpravná a přípravná hlasová cvičení a metodické postupy v práci s písní (ozvěna, štafeta, ztracená melodie písně, střídání kolektivního a sólového zpěvu, vyjadřování rytmických hodnot hrou na tělo, hra na dirigenta aj.). Pro získání zápočtu studenti vytvoří didaktické přípravy na nácvik dvou písní. Vystoupí s některými z nich před seminární skupinou. Domyslí uplatnění zvolených písní v pedagogické praxi. Poslední úprava: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (05.01.2019)
|