|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
![]() |
20pisni_proZpevFletnu.pdf | písně | Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. |
|
||
Úkolem semináře je rozvíjet a upevňovat intonační dovednosti posluchačů, položit základy k pěvecké a mluvní technice, seznámit je se základy dirigování. Vše probíhá v praktické rovině, aktivní účasti posluchačů je nezbytná.
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (10.09.2017)
|
|
||
Cíl: rozvíjet sluchové a intonační dovednosti, hlasové dispozice každého jednotlivce, vytvořit základní repertoár lidových písní a písní pro děti Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (10.09.2017)
|
|
||
Pokud to umožní epidemická situace, bude předmět Hlasová výchova a intonace I vyučován presenčně na základě výjimky pro umělecké činnosti do 15 osob, a to s oporou o kurz v Moodle, kde budou zveřejňovány videozáznamy klíčových částí výuky. Nebude-li možno (z obecných nebo individuálních důvodů), přejde se plně do distanční formy s oporou o Moodle a Zoom. Dodržení limitu zajistí sdílená tabulka s pečlivým vyplňováním omluvenek (ze strany studentů) nebo nařízená absence (ze strany vyučující). Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (25.09.2020)
|
|
||
Zkvalitnění hlasového projevu (prohloubený dech, posazení tónu do rezonance, zvládnutí měkkého hlasového začátku ve střední hlasové poloze) Znalost 12 písní (lidových a autorských) uplatnitelných v MŠ, zpěv lidového dvojhlasu, kánonu, dirigování písní ve dvoudobém a třídobém metru. Intonace durové stupnice a kvintakordu se solmizací a fonogestikou. Intonace stupnicových, terciových postupů a jejich kombinací v dur. Intonace a sluchová analýza (notový zápis) volných nástupů na I., III. a V. stupni v dur. Notový zápis snadné melodie v dur, přehledného rytmického cvičení (znalost a praktické využití rytmických slabik). Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (10.09.2017)
|
|
||
Postoj a dech, měkký hlasový začátek, vedení tónu v rezonanci, artikulace - praktická cvičení vhodná pro učitele i děti. Intonace v dur tóninách - obsah viz podmínky k udělení zápočtu. Procvičování pěveckých a intonačních dovedností na materiálu písní ze zpěvníků pro MŠ, včetně vícehlasých úprav, tvoření lidového dvojhlasu. Dirigování základních schémat, závěry. Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (10.09.2017)
|