|
|
|
||
Předmět má propedeutický charakter vzhledem k předmětu Pedagogická a filozofická antropologie. Jeho cílem je připomenout a v nových souvislostech aktualizovat základní poznatky filozofie výchovy a ukázat výchovu jako klíčový fenomén pro filozofické přístupy k člověku a společnosti. Studujícím jsou poskytována východiska pro kritickou reflexi soudobých otázek výchovy a vzdělávání.
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (20.09.2015)
|
|
||
Cílem předmětu je připomenout a v nových souvislostech aktualizovat základní poznatky filozofie výchovy a ukázat výchovu jako klíčový fenomén pro filozofické přístupy k člověku a společnosti. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (25.09.2017)
|
|
||
KRATOCHVÍL, Z. Výchova, zřejmost, vědomí. Praha : Herrmann a synové, 1995. PALOUŠ, R. Paradoxy výchovy. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1650-6. PALOUŠ, R. Filosofická reflexe několika pojmů školské pedagogiky. Praha : Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1833-3. PINC, Z. Fragmenty k filosofii výchovy. Praha : OIKOYMENH, 1999. ISBN 80-7298-004-1. PIŤHA, P. Výchova, naděje společnosti. České Budějovice : Studio Gabreta, 2006. ISBN 80-86610-18-7. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (25.09.2017)
|
|
||
Zápočet bude udělen na základě aktivní účasti na semináři a dále na základě vypracování eseje na zadané téma z oblasti filozofie výchovy, příp. etiky vychovatele. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (25.09.2017)
|
|
||
1. Filozofie výchovy v kontextu evropského filozofického myšlení. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (20.09.2015)
|