Obor předmatematická výchova, pojmotvorný proces pojmu číslo, cesta ke slovní úloze, rozlišení možné a jisté.
Od 2016 propojení na teorii knektivních didaktických struktur.
Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (26.01.2017)
Obor předmatematická výchova, pojmotvorný proces pojmu číslo, cesta ke slovní úloze, rozlišení možné a jisté.
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Cíl předmětu -
Cílem předmětu je vytvořit základní představu o Předmatematické výchově v mateřské škole, případně doplnit témata, která chyběla ve studiu učitelství pro mateřské školy, v oboru učitelství pro 1.st. ZŠ, v oboru předškolní pedagogika, speciální pedagogika či oboru vychovatelství.
Ukázat kořeny vybraných problémů žáka ZŠ.
Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (26.01.2017)
Cílem předmětu je vytvořit základní představu o Předmatematické výchově v mateřské škole, případně doplnit témata, která chyběla ve studiu učitelství pro mateřské školy, v oboru učitelství pro 1.st. ZŠ, v oboru předškolní pedagogika, speciální pedagogika či oboru vychovatelství.
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Literatura -
Časopisy Pastelka a Moje pastelka 1990-2003 Kaslová, M. Předmatematické představy v mateřské škole RAABE Kaslová, M. Číslo I, II, RAABE Kaslová, M. Třídění I, II, RAABE Kaslová, M. Uspořádání I, II, RAABE Kaslová, M. Problémové dítě a číslo RAABE Kaslová, M. Čislo nejen v matematice RAABE Kaslová, M. Vyjadřování kvantity u dětí 5-7 letých In MATEMATICA 3, UJOP: Olomouc 2009 Kaslová, M. Prvky kombinatoriky na 1.st. ZŠ Kaslová, M. a kol. Sbírka úloh pro 2. a 3.r. ZŠ SPN: Praha (kapitoly: Porovnávání, Slovní úlohy) Pracovní listy na místě 5x Filip Těšíme se do školy Učebnice matematiky pro 1. ročník
Podpora Moodle.
Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (26.01.2017)
Časopisy Pastelka a Moje pastelka 1990-2003
Kaslová, M. Předmatematické představy v mateřské škole RAABE
Kaslová, M. Číslo I, II, RAABE
Kaslová, M. Třídění I, II, RAABE
Kaslová, M. Uspořádání I, II, RAABE
Kaslová, M. Problémové dítě a číslo RAABE
Kaslová, M. Čislo nejen v matematice RAABE
Kaslová, M. Vyjadřování kvantity u dětí 5-7 letých In MATEMATICA 3, UJOP: Olomouc 2009
Kaslová, M. Prvky kombinatoriky na 1.st. ZŠ
Kaslová, M. a kol. Sbírka úloh pro 2. a 3.r. ZŠ SPN: Praha (kapitoly: Porovnávání, Slovní úlohy)
Pracovní listy na místě
5x Filip
Těšíme se do školy
Učebnice matematiky pro 1. ročník
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Metody výuky -
Přednáška s prvky dílny.
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Přednáška s prvky dílny.
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Požadavky ke zkoušce
ústní ZK (dvě otázky: jedna dle výběru studenta z nabídky 4 - 5 témat, druhá zadána z širší problematiky týkající se okruhu problémů kolem čísla, kvantitiy - viz přednáška)
Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (26.01.2017)
Sylabus -
Kvantita a její vyjádření, kvantita neurčitá - množství, kvantita určitá - počet, číslo a míra geometrického útvaru, číslo a hodnota, číslo a veličina, číslo a velikost, modely čísla,číslo bez významu kvantity,
číslo a jazyk, vyjadřování kvantity v předškolním věku, úskalí chybné diagnostiky.
Slovní úloha, schopnost vnímat číslo v toku řeči, role otázky, cesta k metodám řešení úloh (porovnávání, přiřazování, substituce, určení počtu, třídění redukované a úplné, uspořádání a jeho druhy, určení Nej..., uvažování, usuzování, výběr a vyloučení, strom řešení a další).
Přání a realita, možné a jisté, prvky pravděpodobnosti v jazyce dítěte, aktivity kombinatorického charakteru.
Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (26.01.2017)
Kvantita a její vyjádření, kvantita neurčitá - množství, kvantita určitá - počet, číslo a míra geometrického útvaru, číslo a hodnota, číslo a veličina, číslo a velikost, modely čísla, číslo a jazyk, vyjadřování kvantity v předškolním věku, úskalí chybné diagnostiky.
Slovní úloha, schopnost vnímat číslo v toku řeči, role otázky, cesta k metodám řešení úloh (porovnávání, přiřazování, substituce, určení počtu, třídění redukované a úplné, uspořádání a jeho druhy, určení Nej..., uvažování, usuzování, výběr a vyloučení, strom řešení a další).
Přání a realita, možné a jisté, prvky pravděpodobnosti v jazyce dítěte, aktivity kombinatorického charakteru.
Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)