|
|
|
||
Cílem předmětu je připravit studenty na tvorbu diplomové práce, zlepšit jejich schopnosti a dovednosti v oblasti přípravy a tvorby diplomové práce, v systematickém přístupu k práci s odbornou literaturou a citačními zdroji. Obsah předmětu je zaměřen na pravidla tvůrčího/odborného psaní, metodiku přípravy a realizaci teoretické, empirické či deskriptivně-analytické části závěrečné práce. Studenti se seznámí se základními výzkumnými přístupy a způsobem tvorby výzkumného plánu.
Poslední úprava: Kříž Jaroslav, PhDr. Mgr., MBA (04.09.2024)
|
|
||
Studenti budou schopni stanovit cíl práce, ze kterého pak budou vycházet při tvorbě DP, na jeho základě pak budou volit správný výzkumný přístup a vytvářet smysluplný plán výzkumu. Poslední úprava: Kříž Jaroslav, PhDr. Mgr., MBA (04.09.2024)
|
|
||
Studium se opírá o prezenční výuku dle sylabu a předpokládá i samostudium v dostatečném rozsahu a plnění zadaných distančních aktivit. Poslední úprava: Kříž Jaroslav, PhDr. Mgr., MBA (04.09.2024)
|
|
||
Zápočet: Splnění distančních aktivit Písemná práce (2–3 normostrany):
Součástí práce bude také seznam čtyř relevantních zahraničních a čtyř českých odborných zdrojů, které se vztahují k tématu diplomové práce. Poslední úprava: Kříž Jaroslav, PhDr. Mgr., MBA (04.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura: NOVOTNÁ, Hedvika, Ondřej ŠPAČEK a Magdaléna ŠŤOVÍČKOVÁ, ed. Metody výzkumu ve společenských vědách. Praha: FHS UK, 2019. ISBN 978-80-7571-025-3. SVOBODOVÁ, Z. Základy metodologie výzkumu (kvalitativní přístupy). [online]. Praha: Futurebooks, 2020 [cit. 2021-7-7]. ISBN 978-80-7603-256-9. DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. 4. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8. Průcha, J. Andragogický výzkum. Praha: Grada Publishing, 2014. 152 s. ISBN 978-80-247-5232-7. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315- 185-0. PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Vydání druhé. Přeložil Jan HENDL. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0980-5. MAREŠ, Jiří. Přehledové studie: jejich typologie, funkce a způsob vytváření. Pedagogická orientace [online]. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 23(4), 5427-454 [cit. 2020-07-07]. ISSN 1805-9511. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/696/657 Doporučená literatura: VETEŠKA, Jaroslav. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1026-9. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3. ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6. STRAUSS, Anselm L. a Juliet CORBIN. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. SCAN. ISBN 80-85834-60-X.
Orientace ve vyhledávačích: - https://www.researchgate.net/ Poslední úprava: Kříž Jaroslav, PhDr. Mgr., MBA (04.09.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Kříž Jaroslav, PhDr. Mgr., MBA (04.09.2024)
|
|
||
Studující definují téma diplomové práce a na základě relevantní odborné literatury a výzkumných potřeb formulují výzkumný cíl. Studující zvolí vhodný výzkumný přístup na základě stanoveného cíle a povahy výzkumného problému. Studující vytvoří plán výzkumu zahrnující jasně definované kroky, časový harmonogram a metodické postupy. Studující identifikují relevantní zdroje pro literární rešerši a aplikují správné postupy citací dle standardů KAMV. Studující napíší část diplomové práce, která obsahuje formulovaný cíl, výzkumnou otázku a přehled relevantní literatury. Studující kriticky zhodnotí vybrané metodologické přístupy a odůvodní jejich aplikaci v rámci své diplomové práce. Poslední úprava: Kříž Jaroslav, PhDr. Mgr., MBA (06.09.2024)
|