|
|
|
||
Předmět rozvíjí témata obecného managementu, která jsou obsahem předmětu Teorie a praxe školského managementu I a propojuje je s dalšími aplikačními aspekty managementu, zejména s oblastí marketingového řízení včetně kultury a PR školy a řízení rizik. Studenti v těchto oblastech rozvíjejí další manažerské kompetence v rámci školského managementu.
Poslední úprava: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (24.01.2025)
|
|
||
Cílem předmětu je rozvoj témat obecného managementu, která jsou obsahem předmětu Teorie a praxe školského managementu I a propojení s oblastí marketingového řízení, kultury a PR školy a řízení rizik. Poslední úprava: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (24.01.2025)
|
|
||
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů. Poslední úprava: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (24.01.2025)
|
|
||
Zápočet • Skupinová prezentace vybraného tématu (marketingová taktika v prostředí školy, kultura a PR školy, řízení rizik), diskuze. • Seminární práce na vybrané téma v rozsahu 5 normostran textu. Poslední úprava: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (24.01.2025)
|
|
||
Povinná literatura: BERG, G. a M. POL, ed. Kultura školy: příspěvek k výzkumu a rozvoji. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3746-6. EGER, L. Marketing školy. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021. ISBN 978-80-261-1044-6. HEJLOVÁ, D. Public relations. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-9876-9. LUKÁŠOVÁ, R. a I. NOVÝ. Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0648-2. MÜLLER, D., J. BLOUDEK, S. KUBÁTOVÁ a T. BUJNA. Kultura organizace je cestou ke strategii. Praha: Management Press, Albatros Media, 2013. ISBN 978-80-7261-265-9. PAULOVČÁKOVÁ, L. Marketing. Přístup k marketingovému řízení. Praha: UJAK, 2015. 288 s. ISBN 978-80-7452-117-1. SMEJKAL, V. a K. RAIS. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. Praha: Grada, 2006. 296 s. ISBN 80-247-1667-4. SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-494-9. VEBER, J. Management: základy, přístupy, soudobé trendy. I. vydání. Praha: Ekopress, 2021. ISBN 978-80-87865-69-9. Doporučená literatura: KOTLER, P. a G. ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3 TRUNDA, J. a K. BŘÍZA. Řízení školy ve znalostní společnosti. Praha: PEDF UK, 2012. ISBN 978-80-7290-541-6. VEBER, J. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-274-1. VODÁČEK, L. a O. VODÁČKOVÁ. Moderní management v teorii a praxi. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2013. ISBN 978-80-7261-232-1. Poslední úprava: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (28.01.2025)
|
|
||
Tematické okruhy: 1. Marketingové řízení školy (strategie, nástroje, aplikace) - tvorba komplexní marketingové strategie vzdělávacích organizací pomocí aktuálních nástrojů se zaměřením na rozvoj digitálních kompetencí studentů 2. PR školy (význam, nástroje) 3. Kultura školy (hodnoty, normy, očekávání) 4. Řízení rizik v prostředí školy (identifikace rizik, metody manažerské práce s riziky) Poslední úprava: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (24.01.2025)
|
|
||
Studující vytvoří komplexní marketingovou strategii vzdělávací organizace. Studující definují PR, jeho nástroje a význam ve školách. Studující popíší základní hodnoty, normy a očekávání, na kterých je budována kultura školy. Studující identifikují a umí řídit rizika v prostředí školy. Poslední úprava: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (28.01.2025)
|