|
|
|
||
Předmět se zabývá vybranými tématy týkajícími se oblasti zpětnovazebních výukových informací a vytváření podmínek pro jejich efektivní vytváření a zpracování.
Cílem předmětu je vytvořit u studentů systémově komplexní pohled na problematiku analýzy výukových informací, informovat o aktuálních informačně nabitých a formujících edukačních metodách a možnostech adekvátně vedené výuky, naučit používat vybrané analytické metody zpracování pedagogických dat.
Mezi stěžejní témata předmětu Analýza výsledků výuky patří: Proměny ve vzdělávacím prostředí, subjektivita v pedagogickém pozorování a hodnocení; Hodnocení a sebehodnocení žáka, autonomie; podporující výukové metody, formativní výuka a hodnocení; Didaktické informace a pedagogická data – zpracování a kvalitativní přístupy k analýze dat, informační význam hodnocení; Možnosti hodnocení žáka, strukturované hodnocení, kriteriální hodnocení, škály, známky, klasifikace; Didaktické testy a jejich specifika; Třídní klima, sociometrie; Portfolia (žákovské a učitelské), elektronické portfolio, technologická řešení; Programové aplikace pro zpracování dat; Informační systémy, administrativní systémy školy, pedagogický informační systém; Školní informační systémy a práce s daty.
Poslední úprava: Novák Jaroslav, Ing., Ph.D. (10.09.2019)
|
|
||
Zápočet se uděluje za zpracování a odevzdání cvičení zadávaných v průběhu výuky a za odevzdání zápočtové práce (specifika jsou sdělena v úvodu výuky předmětu), vše na vyhovující úrovni zpracování. Klasifikace pak odpovídá celkové úrovni zpracování. Poslední úprava: Novák Jaroslav, Ing., Ph.D. (10.09.2019)
|
|
||
ČAPEK, R. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnotících metod. Praha: Grada, 2015. ČAPEK, R. Líný učitel: cesta pedagogického hrdiny. Praha: Raabe, 2018. GILLNEROVÁ, I., KREJČOVÁ, L. Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada, 2012. GINNIS, P. Efektivní výukové nástroje pro učitele – Strategie pro zvýšení úspěšnosti každého žáka. Praha: Universum, 2019. JEŘÁBEK, O., BÍLEK, M. Teorie a praxe tvorby didaktických testů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. KREJČOVÁ, L., MERTIN, V. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer, 2016. LAUFKOVÁ, V., STARY, K. a kol. Formativní hodnocení ve výuce. Portál: Praha 2016. NOVÁK, J. Možnosti výpočetního zpracování klasifikace. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. TOMKOVÁ, A. Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2018. TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele – Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení, Praha: Národní ústav vzdělávání, 2012. Materiály a soubory předávané v průběhu semestru. Online podpora https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1905 Přístup pro hosty: "akreditace" Poslední úprava: Novák Jaroslav, Ing., Ph.D. (10.01.2020)
|