|
|
|
||
Cílem předmětu je shrnout vzdělávání v hudebněvýchovných předmětech z praktického a teoretického didaktického hlediska. Jádrem předmětu je didaktika pěveckých, instrumentálních, hudebně pohybových a poslechových činností s praktickými ukázkami, ve vazbách na RVP PV a v kontextu organizování vzdělávání v mateřských školách. Důraz je položen na výuku nových písní s přihlédnutím ke znalostem z praktické harmonie a dosavadního průběhu studia. Studenti získají potřebné znalosti a dovednosti, které se odrazí v písemném seminárním úkolu: hudební progresivní řadě pedagogických příprav. Zde prokáží schopnost plánovat a vést hudební činnosti v jejich integraci i v integraci s dalšími estetickými výchovami. Prokáží pedagogickou tvořivost, vědomosti o hudebně psychologických aspektech hudební výchovy dětí v předškolním věku a jejich využití v hudebně didaktické praxi. Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (05.09.2022)
|
|
||
KODEJŠKA, M. Integrativní hudební výchova dítěte předškolního věku. Praha: PedF UK, 2002. ISBN:80-7290-080-3. MALÝM ZPĚVÁČKUM. Zpěvník pro MŠ. Praha: SPN, 1986. VISKUPOVÁ,B. Hudebně pohybové hry. Praha:Ústřední škola – ČOS, 2002. VEREB, J., VISKUPOVÁ, B., KODEJŠKA, M. a kol. Rodinné písničky pro naše dětičky.Praha: Rolino, s.r.o, 2006, ISBN 80-901678-4-5. SEDLÁK, F.-VÁŃOVÁ, H. Hudební psychologie pro učitele. Praha:Karolinum, 2013. ISBN: ISBN 978-80-246-2060-2. JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole- Zobcová flétna. Nová Paka: FTČ,1999. ISBN 80-902662-0-7. VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Praha: SPN, 1987. KMENTOVÁ, M. Hudba jako výrazný prostředek kultivace řeči předškolních dětí. In Teorie a praxe hudební výchovy III. Praha: UK v Praze- PedF, 2013. ISBN 978-80-7290-724-3. TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-916-X. HUDEBNÍ VÝCHOVA. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. UK v Praze – Pedagogická fakulta, Praha. ISSN 1210-3683. HERDEN, J. Hudební hodinky pro táty a maminky. Praha: Rodiče, 2004. ISBN:80-86695-46-8. JIRÁK, K. B. Nauka o hudebních formách. Panton, 1985. ZENKL, L. ABC hudebních forem. 2. vyd. Praha: Supraphon, 1990.ISBN 80-7058-174-3. MÚZY V ŠKOLE Časopis pro hudební výchovu . Banská Bystrica: FHV UMB, 2015.ISSN1335- 1605. Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (05.09.2022)
|
|
||
Studenti si osvojí 10 autorských dětských písní, předvedou je s vlastním klavírním doprovodem. (Obsahově se nepřekrývá s absolvovanými předměty Hra na klavír, může se překrývat s odevzdávanými písemnými výstupy). Studenti předloží písemně - přípravu výukové jednotky (40 minut s menší skupinou dětí - hudební kroužek), - progresivní řadu hudebních činností v rámci týdenního třídního telatického plánu (libovolné téma, hudební složka je podrobněji a terminologicky správně popsána), - progresivní řadu hudebních činností v rámci 2-3týdenního integrovaného bloku (libovolné téma, hudební složka je podrobněji a terminologicky správně popsána). Při zkoušce prokáží schopnost vést (zpívat, hrát, taktovat, tleskat, tančit...) jakoukoliv činnost zařazenou do vlastních písemných výstupů. Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (05.09.2022)
|