PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
English Language Teaching Methodology II - OINA4A022A
Anglický název: English Language Teaching Methodology II
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/2, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: 0 / 0 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Anotace -
The aim of the study subject is to further develop teachers’ knowledge base. It focuses on the development of language skills in the context of English language teaching – on a theoretical as well as practical level •Receptive and productive language skills. •Teaching listening. •Teaching speaking. •Teaching writing. •Teaching reading.
Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (26.10.2020)
Literatura -

BROWN, H. Douglas. Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. White Plains: Pearson Education, 2007, ISBN 978-0-13-612711-6.

GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5.

HARMER, Jeremy. How to teach English: new edition. Harlow: Longman, 2007, ISBN 978-140-5853-095.

HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. Harlow: Longman, 2001. ISBN 05-824-0385-5.

SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.

ALDERSON, Christine Nuttall. With a chapter on testing reading by J. Charles. Teaching reading skills in a foreign language. Oxford: Macmillan, 2005. ISBN 978-140-5080-057.

GOH, Christine Chuen Meng a Anne BURNS. Teaching speaking: a holistic approach. New York: Cambridge University Press, 2012, ISBN 11-070-1123-X.

HARMER, Jeremy. How to teach writing. Harlow: Longman, 2004. ISBN 05-827-7998-7.

WILSON, J.J. How to teach listening. Harlow: Pearson Education, 2008. ISBN 978-140-5853-040.



Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (26.10.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK