|
|
|
||
Předmět je zaměřen na možnosti využití specifického druhu didaktických prostředků – interaktivních médií a vybraných multimédií (interaktivní tabule, tablety, mobilní telefony, online materiály, LMS a multimediální jazykové laboratoře). Studenti si osvojí příslušné vědomosti a kompetence, které jim pomohou implementovat cíleně a efektivně interaktivní média do výuky německého jazyka. Studenti pracují v seminářích s interaktivní tabulí, tablety, e-learningovými systémy, vybranými interaktivními učebnicemi a materiály.
Hlavním cílem předmětu je praktická tvorba či úprava výukových materiálů pro osvojování řečových dovedností a především jazykových prostředků v německém jazyce pro ZŠ a SŠ.
Obsahem předmětu jsou témata: Aktuální trendy ve vzdělávání. Elektronické učebnice a možnosti jejich využití ve výuce cizího jazyka. Interaktivní tabule, možnosti jejího využití ve VCJ. Multimediální jazykové laboratoře. Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi ve VCJ. Tvorba výukových objektů pro prezentaci nejen na interaktivní tabuli. Tablety a možnosti využití, softwarová podpora. Didaktické materiály pro tablety. Práce s aplikacemi nejen pro tablety. Možnosti a limity používání interaktivních médií. Program Smart Class pro výuku cizích jazyků.
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (09.11.2020)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: - aktivní účast na seminářích (80 %) - tvorba průběžných úkolů (zkoušení aplikací v praxi) - vytvoření výukových objektů pro osvojování řečových dovedností a především jazykových prostředků nebo výuka jedné vyučovací hodiny na SŠ za využití multimediálních technologií dle konzultace s vyučujícím Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (09.11.2020)
|
|
||
ALEXANDER, C. A case study of English language teaching using the Internet in Intercollege’s language laboratory. The International Journal of Technology, Knowledge and Society. 2007 (3), 1-15. BANNISTEROVÁ, D. a kol. Jak nejlépe využít interaktivní tabuli. Dům zahraničních služeb. 2010. ISBN 978-80-87335-15-4. BLÁHOVÁ, J. Inovativní a tradiční použití ICT ve výuce německého jazyka. Pedagogická orientace. Olomouc: Československá pedagogická společnost, 2010, 20(2): 77-92. ISSN 1211-4669. BUŠOVÁ, L.. Interaktivní tabule ve vyučování. Český jazyk a literatura. 2009/201060(1): 31-34. ISSN 0009-0786. DOSTÁL, J. Interaktivní tabule ve výuce. Journal of Technology and Information Education. 2009, 1(3), 11-16. ISSN 1803-537X. DOSTÁL, J. Interaktivní tabule – významný přínos pro vzdělávání. Časopis Česká škola [on-line]. Vydává Computer Press. Publikováno 28. 4. 2009. ISSN 1213-6018. GLASER, C.. Evaluationsstudie zur Implementierung eines multimedialen Sprachlabors im Deutsch(-als-Zweitsprache)-Unterricht der Unterstufe an einer Neuen Mittelschule. Diplomová práce. Wien: Universität Wien, 2013. GREENFIELD, S. Změna myšlení: Jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií. Brno: BizBooks, 2016.. ISBN 978-80-265-0450-4. HARTMANOVÁ, J. Kam směřuješ, interaktivito? Moderní vyučování: časopis na podporu rozvoje škol. 2012,18(2): 16-17. ISSN 1211-6858. HUBATKA, M. Zkušenosti s multimediální interaktivní výukou. Moderní vyučování: Časopis pro nové programy v českém základním školství, 2007,13(5): 25. ISSN 1211-6858. MORAVEC, J. Tablety ve výuce základních škol: zkušenosti ze zahraničí. Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 139(3): 17-20. ISSN 0323-0449. PELCOVÁ, Š. Tablety ve školství – žáky baví, učitele motivují. Týdeník školství. Praha: Sofiprin, 2013, 21(26): 5. ISSN 0862-9641. POKORNÝ, A. Nebojme se interaktivních technologií. Rodina a škola: časopis pro rodiče a učitele. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007, 54(7): 24-26. ISBN 80-7041-170-8. ISSN 0035-7799. SLAVÍČEK, V. Jak se osvědčily tablety. Rodina a škola. Praha: SPN, 2013.60(18): 18. ŠŤÁSTKOVÁ, Z. Žáci českých škol zkoušejí tablety místo učebnic. Týdeník školství. Praha: Sofiprin, 2012, 20(37): 5. ISSN 0862-9641. ŠVANCAR, R. Pro a proti interaktivním tabulím. Učitelské noviny. Praha: Ministerstvo školství, věd a umění, 2012, 115(16): 14-15. ISSN 0139-5718. HAUSNER, M. a kol. Výukové objekty a interaktivní vyučování. Liberec: Venkovský prostor, 2007. 72 s. ISBN 978-80-903897-0-0. VANDERPLANK, Robert. Deja vu? A decade of research on language laboratories, television and video in language learning. Cambridge University Press, 2009. 978-1-4503-4655-9. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (09.11.2020)
|
|
||
28/2 Online úložiště a online materiály, úvod do aktuálních trendů ve vzdělávání (gamifikace, adaptivní učení, micro- learning) a jejich využití ve VCJ, Interaktivní tabule - možnosti jejího využití ve VCJ (doporučení z praxe) 6/3 SmartClass (prezentace výukového prostředí - možnosti a limity) využití aktivit pro aktivizaci žáků/podporu autonomního učení případně výuka celé vyučovací hodiny v prostředí SmartClass 13/3 SmartClass (praktické využití ve VCJ) - využití aktivit pro aktivizaci žáků/podporu autonomního učení případně výuka celé vyučovací hodiny v prostředí SmartClass - tvorba konkrétních aktivit 20/3 SmartClass (praktické využití ve VCJ), Využití Activ Inspire ve VCJ 27/3 Vybrané elektronické učebnice (Klett, Polyglot, Hueber) a možnosti jejich využití 3/4 Vzdělávací aplikace v mobilních telefonech, práce s mobilním telefonem (např. Quizlet, Kahoot, Socrative apod.) 10/4 Možnosti tvorby vlastních úložišť a mini e-learningů, informační zdroje pro vyhledávání a využití multimédií ve výuce 17/4 Tablety a žákovská zařízení, možnosti jejich využití ve VCJ, využití vizualizéru v hodinách NJ 24/4 Další aktuální trendy v jazykovém vzdělávání, aplikace nejen pro samouky (Duolingo, Deutschtrainer, Ankommen, Tinycards apod.) Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (09.11.2020)
|