|
|
|
||
Obsahem kurzu je základní výuka současné klavírní/houslové pedagogiky s důrazem na aplikaci jejích principů v počátečních fázích výuky. K výuce hry na klavír/housle se nepřistupuje jako k pouhé aplikaci určitých pracovních metod, ale jako k tvůrčímu uměleckému procesu v širokém slova smyslu. Studenti jsou vedeni k pochopení logiky pedagogického řešení jednotlivých škol, k hledání a nalézání nejvhodnějších principů a postupů v těchto školách, stejně jako k odhalování problematických či méně vhodných způsobů. Na základě závěrů této analýzy studenti formulují optimální zásady moderní instrumentální výuky. Pozornost je věnována tvorbě tónu, nástrojové technice, cvičením, interpretaci skladeb, problematice historicky poučené interpretace, přípravě na veřejná vystoupení apod.
Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
The aim is to cultivate talent, stimulate students' own activities, and develop their creativity. The starting point is the pedagogical experience of the students in the field. Last but not least, the teaching also aims to broaden students' horizons of the subject matter in terms of its literature and critical views on it. Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
Orientation in elementary piano/string teaching. Setting up piano accompaniments of the Z Piano School. Janžurová and M. Borová and the New Piano School of F. Emonts Presentation of the chosen foreign school. Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
BRENDEL, ALFRED. On Music. A Cappella Books. Chicago 2007 EIGELDINGER, JEAN-JACQUES. Chopin: Pianist and Teacher as Seen by his Pupils. Cambridge University Press, Cambridge 1986. GALAMIAN, IVAN. Principles of Violin Playing and Teaching. Dover Publications, New York 2015 GISEKING, WALTER and LEIMER, KARL. Piano Techique. Dover Publications, New York 1972 NEUHAUS, HEINRICH. The Art of Piano Playing. Kahn & Averill London 2016 YANKELEVICH, YURI. The Russian Violin School. Oxford University Press, New York 2016 APPLEBAUM, Samuel & Sada. The Way they Play, Book I. Neptune City, New Jersey: Paganiniana Publications 1972. APPLEBAUM, Samuel & Sada. The Way they Play, Book II. Neptune City, New Jersey: Paganiniana Publications 1973. Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Principles of contemporary piano/string pedagogy and their reflection in the most important Czech and foreign schools. Z. Janžurová, M. Borová: Piano School, New Piano School - a modern piano school with an emphasis on the development of pupils' creativity F. Emonts: European Piano School - an attractive school, accessible to a wide range of pupils E. Bublová - Houslová knížka 1, 2, 3. E. Bublová Nejmenší etudy pro malé i větší houslisty. Z. Gola - Houslová škola pro začátečníky a další. Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Students: are familiar with the pedagogical principles of elementary piano/violin schools Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|