PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Instrumental Methodology and Pedagogy I - OEBHH1702Y
Anglický název: Instrumental Methodology and Pedagogy I
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Gabriela Kubátová, Ph.D.
Třída: Předměty v angličtině - mgr.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Obsahem kurzu je základní výuka současné klavírní/houslové pedagogiky s důrazem na aplikaci jejích principů v počátečních fázích výuky. K výuce hry na klavír/housle se nepřistupuje jako k pouhé aplikaci určitých pracovních metod, ale jako k tvůrčímu uměleckému procesu v širokém slova smyslu. Studenti jsou vedeni k pochopení logiky pedagogického řešení jednotlivých škol, k hledání a nalézání nejvhodnějších principů a postupů v těchto školách, stejně jako k odhalování problematických či méně vhodných způsobů. Na základě závěrů této analýzy studenti formulují optimální zásady moderní instrumentální výuky. Pozornost je věnována tvorbě tónu, nástrojové technice, cvičením, interpretaci skladeb, problematice historicky poučené interpretace, přípravě na veřejná vystoupení apod.
Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
Cíl předmětu - angličtina

The aim is to cultivate talent, stimulate students' own activities, and develop their creativity. The starting point is the pedagogical experience of the students in the field. Last but not least, the teaching also aims to broaden students' horizons of the subject matter in terms of its literature and critical views on it.

Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
Deskriptory -

Příprava na výuku

Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 30 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 50 minut
Samostudium literatury (za semestr) 17 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 20 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 12 hodin
 
Plnění předmětu  
Seminární práce 6 hodin
Příprava na zápočet 10 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška 0 hodin
Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (12.09.2023)
Podmínky zakončení předmětu - angličtina

Orientation in elementary piano/string teaching.

Setting up piano accompaniments of the Z Piano School. Janžurová and M. Borová and the New Piano School of F. Emonts

Presentation of the chosen foreign school.

Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
Literatura - angličtina

BRENDEL, ALFRED. On Music. A Cappella Books. Chicago 2007

EIGELDINGER, JEAN-JACQUES. Chopin: Pianist and Teacher as Seen by his Pupils. Cambridge University Press, Cambridge 1986.

GALAMIAN, IVAN. Principles of Violin Playing and Teaching. Dover Publications, New York 2015

GISEKING, WALTER and LEIMER, KARL. Piano Techique. Dover Publications, New York 1972

NEUHAUS, HEINRICH.  The Art of Piano Playing. Kahn & Averill London 2016

YANKELEVICH, YURI. The Russian Violin School. Oxford University Press, New York 2016

APPLEBAUM, Samuel & Sada. The Way they Play, Book I. Neptune City, New Jersey: Paganiniana Publications 1972.

APPLEBAUM, Samuel & Sada. The Way they Play, Book II. Neptune City, New Jersey: Paganiniana Publications 1973.

Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
Sylabus - angličtina

Principles of contemporary piano/string pedagogy and their reflection in the most important Czech and foreign schools.

Z. Janžurová, M. Borová: Piano School, New Piano School - a modern piano school with an emphasis on the development of pupils' creativity

F. Emonts: European Piano School - an attractive school, accessible to a wide range of pupils

E. Bublová - Houslová knížka 1, 2, 3.

E. Bublová Nejmenší etudy pro malé i větší houslisty.

Z. Gola - Houslová škola pro začátečníky a další.

Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
Výsledky učení - angličtina

Students:

are familiar with the pedagogical principles of elementary piano/violin schools
analyse the principles of modern instrumental teaching
demonstrate the basic principles of tone production, the work of the violinist's right and left hands
demonstrate elementary exercises and explain their meaning and use, pointing out possible mistakes
describe the basic rules of preparation for public performances, etc.

Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK