PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Practical Language I - OEBGG1832Y
Anglický název: Practical Language I
Zajišťuje: Katedra germanistiky (41-KG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/4, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPBG3G011A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Eva Markvartová, Ph.D.
PhDr. Tamara Bučková, Ph.D.
Anotace -
Cílem jazykových cvičení je rozvoj všech řečových dovedností (poslech a čtení s porozuměním, mluvení a psaní) včetně interakce. Studenti se zabývají vybranými gramatickými jevy německého jazyka v propojení s tematickými okruhy podporujícími prohloubení znalosti slovní zásoby. Globálním cílem je postupné dosažení úrovně B2. Nad rámec procvičování gramatických jevů určených pro všechny seminární skupiny poskytují jazyková cvičení také možnost věnovat se individuálním potřebám jazykového zdokonalování jednotlivých studentů. Obsahové zaměření semináře: Préteritum a perfektum. Pořádek slov ve větě jednoduché. Souvětí. Vzájemné postavení příslovečných určení. Větný rámec. Některé typy vedlejších vět. Skloňování podstatných jmen. Přivlastňovací zájmena. Tázací zájmena. Skloňování přídavných jmen (po členu určitém a neurčitém). Skloňování osobních zájmen. Neurčitá zájmena. Možnosti vyjadřování záporu v němčině. Tematické okruhy: Rodina. Komunikace. Vztahy. Zaměstnání.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
Cíl předmětu

Studující:

  • se dokáže srozumitelně a podrobně vyjadřovat k široké škále témat (rodina, komunikace, vztahy, zaměstnání),
  • vysvětluje své stanovisko k aktuálním otázkám a uvádí výhody a nevýhody různých řešení,
  • ovládá gramatické jevy dané sylabem,
  • píše srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat,
  • předává informace, obhajuje nebo vyvrací určitý názor,
  • rozumí článkům a zprávám zabývajícími se současnými problémy, v nichž autoři zaujímají konkrétní postoje či stanoviska,
  • rozumí textům současné prózy.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
Deskriptory
Celková časová zátěž studenta 180 hodin
Přidělené kredity 6
Zakončení Z
Přímá výuka
Přednášky 0
Cvičení 4
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 90 minut
Samostudium literatury (za semestr) 10 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) 22 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 22 hodin
Plnění předmětu  
Seminární práce 0 hodin
Příprava na zápočet 60 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška 0 hodin
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
Podmínky zakončení předmětu -

Požadavky: Pro udělení zápočtu vyžadujeme minimálně 70%ní účast na cvičeních, vypracovávání domácích úkolů a úspěšné napsání gramatického testu (3 pokusy).
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
Literatura

JIN, Friedericke; VOSS Ute. Grammatik Aktiv B2-C1 – Üben, Hören, Sprechen. Berlin: Cornelsen, 2021. ISBN 978-3-06-021482-2.

BUSCHA, Anne; SZITA, Silvia. B Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Leipzig: Schubert Verlag, 2011. ISBN 978-3-941323-10-0.

DREYER, Hilke; SCHMITT, Richard. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik: Neubearbeitung. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1996. ISBN 3-88532-717-1.

HELBIG, Gerhard; BUSCHA, Joachim. Übungsgrammatik Deutsch. Berlin: Langenscheidt KG, 2000. ISBN 978-3-468-49494-9.

KOITHAN, Ute; SCHMITZ, Helen; SIEBER Tanja. Aspekte neu. Mittelstufe Deutsch. Stuttgart: Ernst Klett, 2017. ISBN 978-3-12-605024-1.

Aktuální texty z tisku apod.

Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
Sylabus - němčina

1. Mein Leben und meine Familie
2. Passiv in allen sechs Tempora
3. Passiv in allen sechs Tempora, Wiederholung
4. Vorgans- und Zustandspassiv
5. Umschreibungsformen des Passivs
6. Wortstellung im Haupt- und Nebensatz, Negation
7. Konjunktiv II und seine Bildung
8. Konjunktiv II und seine Umschreibung
9. Konjunktiv II und sein Gebrauch
10. Textarbeit
11. Textarbeit

Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
Výsledky učení -

Studující:

  • rozumí hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se jak konkrétních, tak abstraktních témat včetně odborně zaměřených diskusí ve svém oboru,
  • účastní se rozhovoru natolik plynule a spontánně, že může vést běžný rozhovor s rodilými mluvčími, aniž by to představovalo zvýšené úsilí pro kteréhokoliv účastníka interakce,
  • píše srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat a vysvětluje své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností,
  • rozumí článkům a zprávám zaměřeným na současné problémy, v nichž autoři zaujímají konkrétní postoje či stanoviska,
  • rozumí textům současné prózy, většině televizních zpráv a programů týkajících se aktuálních témat a většině filmů ve spisovném jazyce,
  • rozumí delším promluvám a přednáškám a dokáže sledovat i složitou výměnu názorů, pokud téma dostatečně zná.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK