Cílem jazykových cvičení je rozvoj všech řečových dovedností (poslech a čtení s porozuměním, mluvení a psaní) včetně interakce. Studenti se zabývají vybranými gramatickými jevy německého jazyka v propojení s tematickými okruhy podporujícími prohloubení znalosti slovní zásoby. Globálním cílem je postupné dosažení úrovně B2. Nad rámec procvičování gramatických jevů určených pro všechny seminární skupiny poskytují jazyková cvičení také možnost věnovat se individuálním potřebám jazykového zdokonalování jednotlivých studentů. Obsahové zaměření semináře: Préteritum a perfektum. Pořádek slov ve větě jednoduché. Souvětí. Vzájemné postavení příslovečných určení. Větný rámec. Některé typy vedlejších vět. Skloňování podstatných jmen. Přivlastňovací zájmena. Tázací zájmena. Skloňování přídavných jmen (po členu určitém a neurčitém). Skloňování osobních zájmen. Neurčitá zájmena. Možnosti vyjadřování záporu v němčině. Tematické okruhy: Rodina. Komunikace. Vztahy. Zaměstnání.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
Forming of communication competence in German aimed at the development of all four language skills, vocabulary acquisition and consolidation of grammatical structures. This course is taught in German.
Poslední úprava: Poimer Christiane, Mag. phil. (18.05.2019)
Das Ziel des Kurses ist, die grammatikalischen Kenntnisse zu sichern und das Niveau der kommunikativen Kompetenz zu erhöhen. Kursinhalt ist die Wiederholung und das systematische Durchüben der wichtigsten grammatikalischen Formen. Im Zentrum der Aufmerksamkeit steht das Lese- und Hörverstehen zu aktuellen Themen. Auch die Erweiterung von Wortschatz und Redemitteln werden gefördert.
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (23.10.2018)
Cíl předmětu
Studující:
se dokáže srozumitelně a podrobně vyjadřovat k široké škále témat (rodina, komunikace, vztahy, zaměstnání),
vysvětluje své stanovisko k aktuálním otázkám a uvádí výhody a nevýhody různých řešení,
ovládá gramatické jevy dané sylabem,
píše srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat,
předává informace, obhajuje nebo vyvrací určitý názor,
rozumí článkům a zprávám zabývajícími se současnými problémy, v nichž autoři zaujímají konkrétní postoje či stanoviska,
rozumí textům současné prózy.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
Deskriptory
Celková časová zátěž studenta
180 hodin
Přidělené kredity
6
Zakončení
Z
Přímá výuka
Přednášky
0
Cvičení
4
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky
0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení
90 minut
Samostudium literatury (za semestr)
10 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr)
22 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
22 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce
0 hodin
Příprava na zápočet
60 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška
0 hodin
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
Podmínky zakončení předmětu -
Požadavky: Pro udělení zápočtu vyžadujeme minimálně 70%ní účast na cvičeních, vypracovávání domácích úkolů a úspěšné napsání gramatického testu (3 pokusy).
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
At least 70% attendance; preparation for the lessons at home; active participation; handing-in the homework; passing the test at the end of the term (min. 70%).
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
Bedingungen für einen erfolgreichen Abschluss: 80% Anwensenheitspflicht, aktive Teilnahme am Unterricht, Bearbeitung der Hausaufgaben und ein erfolgreicher Abschlusstest (3 Versuche).
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (23.10.2018)
Literatura
JIN, Friedericke; VOSS Ute. Grammatik Aktiv B2-C1 – Üben, Hören, Sprechen. Berlin: Cornelsen, 2021. ISBN 978-3-06-021482-2.
BUSCHA, Anne; SZITA, Silvia. B Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Leipzig: Schubert Verlag, 2011. ISBN 978-3-941323-10-0.
DREYER, Hilke; SCHMITT, Richard. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik: Neubearbeitung. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1996. ISBN 3-88532-717-1.
KOITHAN, Ute; SCHMITZ, Helen; SIEBER Tanja. Aspekte neu. Mittelstufe Deutsch. Stuttgart: Ernst Klett, 2017. ISBN 978-3-12-605024-1.
Aktuální texty z tisku apod.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
Sylabus - němčina
1. Mein Leben und meine Familie 2. Passiv in allen sechs Tempora 3. Passiv in allen sechs Tempora, Wiederholung 4. Vorgans- und Zustandspassiv 5. Umschreibungsformen des Passivs 6. Wortstellung im Haupt- und Nebensatz, Negation 7. Konjunktiv II und seine Bildung 8. Konjunktiv II und seine Umschreibung 9. Konjunktiv II und sein Gebrauch 10. Textarbeit 11. Textarbeit
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
Výsledky učení -
Studující:
rozumí hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se jak konkrétních, tak abstraktních témat včetně odborně zaměřených diskusí ve svém oboru,
účastní se rozhovoru natolik plynule a spontánně, že může vést běžný rozhovor s rodilými mluvčími, aniž by to představovalo zvýšené úsilí pro kteréhokoliv účastníka interakce,
píše srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat a vysvětluje své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností,
rozumí článkům a zprávám zaměřeným na současné problémy, v nichž autoři zaujímají konkrétní postoje či stanoviska,
rozumí textům současné prózy, většině televizních zpráv a programů týkajících se aktuálních témat a většině filmů ve spisovném jazyce,
rozumí delším promluvám a přednáškám a dokáže sledovat i složitou výměnu názorů, pokud téma dostatečně zná.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
Studierende:
vestehen Texte zu konkreten und abstrakten Themen,
verstehen Fachdiskussionen im eigenen Spezialgebiet,
lesen verschiedene Textsorten wie Forenbeiträge, Zeitungs- und Zeitschriftenartikel, Kommentare und Gesetzestexte,
drücken sich zu einem breiten Themenspektrum klar und detailliert aus,
erläutern einen Standpunkt zu einer aktuellen Frage und geben die Vor- und Nachteile verschiedener Möglichkeiten an,
können Argumente für oder gegen einen bestimmten Standpunkt anführen,
sind in der Lage, in Texten, z. B. in einem Brief, die persönliche Bedeutung von Ereignissen und Erfahrungen deutlich zu machen.
Poslední úprava: Markvartová Eva, Mgr., Ph.D. (25.09.2024)