Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Stav předmětu:
nevyučován
Jazyk výuky:
čeština
Způsob výuky:
prezenční
Poznámka:
předmět je určen pouze pro doktorandy povolen pro zápis po webu při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu student může plnit i v dalších letech předmět lze zapsat v ZS i LS
V současné době sémiotické přístupy prolínají do řady muzikologických disciplín, stávají se tu užitečnou a univerzálně
použitelnou metodou. V pedagogice nasvětlují významné otázky, např. co může hudba vyjadřovat a jak, které pracovní
postupy při rozboru skladeb z repertoáru školní hudby mohou vést k rozvoji hudebního myšlení, jak se v těchto
souvislostech prosazují problémy z dějin hudby či hudební interpretace apod. Vyplatí se látku nazírat jako mnohostranný
dialog motivovaný potřebou učení.
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.03.2010)
Nowadays, the semiotic approaches penetrate in many musicological disciplines; they are becoming a useful and universally
usable method. In pedagogy they clarify important questions, for instance what the music can express and how, what work
procedures in analysis of music used in schools can develop musical thinking, how are applied problems from music history
or interpretation (performing) etc. It is worth seeing subject matter as multilateral dialog motivated by need to learn.
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.03.2010)