Postavení a zaměření didaktiky školní TV v kontextu učitelské profese. Předmět je inovován, resp. prohlouben o rozvoj inovativních metod a didaktických, resp. organizačních forem výuky včetně didaktických opatření v rámci aktuální problematiky inkluzívního vzdělávání z hlediska opatření zajišťujících adekvátní inkluzi žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, navazuje na didaktiku TV I. A znalosti z tohoto předmětu dále rozvíjí a prohlubuje v teoretické i praktické oblasti.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
The position and focus of didactics of school PE in the context of teaching profession. The subject is innovated, respectively. deepened by the development of innovative methods and didactic, respectively. organizational forms of teaching, including didactic measures within the current issue of inclusive education in terms of measures ensuring adequate inclusion of pupils with specific educational needs, builds on the didactics of school physical education I. And develops knowledge of this subject and deepens the theoretical and practical area.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Cíl předmětu -
Cílem předmětu je navázat a rozšířit odborné znalosti studentů v didaktice školní tělesné výchovy v oblastech o postavení a zaměření didaktiky školní TV v kontextu učitelské profese. Předmět je inovován, resp. prohlouben o rozvoj inovativních metod a didaktických, resp. organizačních forem výuky včetně didaktických opatření v rámci aktuální problematiky inkluzívního vzdělávání z hlediska opatření zajišťujících adekvátní inkluzi žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to build on and extend the professional knowledge of students in didactics of school physical education in areas of the position and focus of didactics of school physical education in the context of the teaching profession. The subject is innovated, respectively. deepened by the development of innovative methods and didactic, respectively. organizational forms of teaching, including didactic measures in the context of the current issue of inclusive education in terms of measures ensuring adequate inclusion of pupils with specific educational needs.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Podmínky zakončení předmětu -
Požadavky na absolvování předmětu (tzn. zkoušky) vychází jednoznačně z obsahu, resp. sylabu tohoto předmětu, z anotace a doporučené literatury v charakteristice předmětu v SIS a jsou dále specifikovány vyučujícím na začátku semestru.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (05.01.2023)
The requirements for passing the course (i.e. exams) are clearly based on the content, orthe syllabus of this course, from the annotation and recommended literature in the course characteristics in SIS and are further specified by the teacher at the beginning of the semester.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (05.01.2023)
Literatura -
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011. Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex. Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Měkota, K., Kovář, R. at al. Unifittest (6 - 60). Olomouc: UP, 1995. Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice. INCA, 1999. Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice. JČU, 2001. Dobrý, L., Svatoň, V. Analýza didaktické interakce. Praha: UK FTVS. Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011. Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex. Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Měkota, K., Kovář, R. at al. Unifittest (6 - 60). Olomouc: UP, 1995. Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice. INCA, 1999. Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice. JČU, 2001. Dobrý, L., Svatoň, V. Analýza didaktické interakce. Praha: UK FTVS. Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Požadavky ke zkoušce -
Požadavky na absolvování předmětu (tzn. zkoušky) vychází jednoznačně z obsahu, resp. sylabu tohoto předmětu, z anotace a doporučené literatury v charakteristice předmětu v SIS a jsou dále specifikovány vyučujícím na začátku semestru.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Requirements for passing the subject (ie exams) are clearly based on the content, respectively. syllabus of this course, from annotation and recommended literature in the course characteristics in SIS and are further specified by the teacher at the beginning of the semester.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Sylabus -
- Specifika didaktiky tělesné výchovy.
- Zdroje a postavení v systému věd.
- Charakteristika úlohy žáka a učitele v edukačním procesu TV.
- Metodicko-organizační formy TV, didaktické postupy, metody, styly, jejich aplikace a trendy.
- Předmět didaktiky TV, didaktika TV jako vědní disciplína a vyučovací předmět.
- Žák v edukačním procesu TV - ontogeneze motoriky, didaktické aspekty motorického učení.
- Problematika inkluzívního vzdělávání a přístupu v kontextu učitelské profese v tělesné výchově.
- Inovativní metody, postupy a didaktické aspekty v rámci inkluze žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v tělesné výchově.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Introduction to didactics of physical education. - Sources and position in the system of sciences. - Characteristics of the role of pupil and teacher in the educational process of PE. - Methodological and organizational forms of PE, didactic procedures, methods, styles, their application and trends. - The subject of didactics of PE, didactics of PE as a scientific discipline and subject of teaching. - Pupil in the educational process of PE - ontogenesis of motor skills, didactic aspects of motor learning. - Personality of PE teacher, professional analysis, teacher's competence. - Didactic principles in TV. - Issues of inclusive education and access in the context of the teaching profession in physical education. - Innovative methods, procedures and didactic aspects of inclusion of pupils with specific educational needs in physical education.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)