|
|
|
||
Cílem předmětu je naučit se poznávat osobnost dítěte, jeho schopnosti, vztahy ve skupině. Porozumět problematice pedagogicko-psychologické diagnostiky v kontextu výchovného působení. Ozřejmit si etické stránky diagnostického procesu a význam dokumentování a archivování výsledků diagnostických postupů.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (25.10.2023)
|
|
||
Zápočet: splnění docházky, test Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (25.10.2023)
|
|
||
Povinné BRAUN, R. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha: ÚPRPŠ, 2003. Dittrich, P. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Jinočany: HaH, 1994. Hadj Moussová, Z. a J. Duplinský. Diagnostika. Praha: UK PdF, 2002. HRABAL, V. Diagnostika. Praha: Karolinum, 2002. HRABAL, V. a I. Pavelková. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. Doporučené Hadj Moussová Z. Diagnostika v práci učitele. In Bendl, S. - Kucharská, A. (ed): Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha: UK PedF 2008. ISBN 978-80-7290-366-5. Dostupné na http://dl1.cuni.cz/file.php/2878/Skripta/10_Diagnostika.pdf HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I. Dotazník výkonové motivace pro žáky. NÚV, 2011. Lašek, Jan: Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. Poznávání duševního života člověka. Olomouc: UJEP, 2004. Vágnerová M. a J. Klégrová. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum 2008. Valentová L. a kol. Školní poradenství I. Praha: PedF UK, 2013. Zelinková, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (25.10.2023)
|
|
||
Úvodní informace k pedagogicko-psychologické diagnostice pro školní praxi. Hlavní kategorie diagnostických nástrojů. Klinické metody: rozhovor, pozorování, anamnéza. Testové metody. Nestandardizované metody, projektivní metody (kresba, analýza produktů aj.). Hlavní oblasti využití diagnostiky ve škole – osobnost žáka, sociální prostředí žáka, školní třída. Základní dotazníkové metody (SORAD, B-3, B-4, DVP, Dotazník motivace k výkonu aj.). Etické zásady užívání diagnostických metod. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (25.10.2023)
|