Proseminář k pedagogické praxi - OCDP21VY03
|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty s učitelskou profesí a náplní práce učitele v celkovém kontextu chodu školy. Především se soustředí na interakce učitele a žáka ve výchovně-vzdělávacím procesu a související nevýukové činnosti. Preseminář připravuje studující po odborné i organizační stránce na výkon povinné praxe.V závěrečném semináři budou studující teoreticky reflektovat obecně pedagogické a psychologické aspekty výuky podle zadání portfolia.
Poslední úprava: Černá Lucie, Ing. (12.09.2024)
|
|
||
Cíl: Studující ve skupině analyzuje vzdělávací a výchovné situace z psychologické, sociálně pedagogické a obecně didaktické perspektivy. Získané poznatky o výukové a mimovýukové činnosti vyučujících porovná s odpovídajícími dokumenty. S oporou o odbornou argumentaci navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací.
Poslední úprava: Černá Lucie, Ing. (12.09.2024)
|
|
||
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 120 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 20 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu reflexního semináře 30 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 20 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 6 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 20 hodin. Seminární práce 12 hodin, příprava na zápočet 10 hodin. Poslední úprava: Černá Lucie, Ing. (12.09.2024)
|
|
||
K předmětu se neváže žádná studijní literatura. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (22.06.2022)
|
|
||
Požadavky k zápočtu:
Poslední úprava: Černá Lucie, Ing. (12.09.2024)
|
|
||
Tematické okruhy dle portfolia:
Pedagogická část: Pedagogická komunikace a strategie vyučování, Pedagogická práce vyučujících se zaměřením na vybrané aspekty, zpracování Závěrečné reflexe. Psychologická část: Pravidla, třídní pravidla, školní řád Aktivity studentů ve škole: 1. zaměřené náslechy vyučovacích hodin 2. analytické rozbory vyučovacích hodin 3. vypracování analýzy dle portfolia 4. tematické semináře s pedagogickými pracovníky školy, rozhovor s třídním učitelem. 5. sběr dat k psychologické části portfolia Poslední úprava: Černá Lucie, Ing. (12.09.2024)
|