|
|
|
||
Ontogeneze motoriky a somatický a fyziologický vývoj se zaměřením na předškolní a školní věk. Rozvoj pohybových
schopností a dovedností. Motorické učení. Zákonitosti činnosti lidského organismu při tělesné zátěži.
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (28.03.2008)
|
|
||
Účast na seminářích a splnění seminárních požadavků, diskuze k praxi, zkouška. Poslední úprava: Dvořáková Hana, doc. PhDr., CSc. (28.03.2019)
|
|
||
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. www.vuppraha.cz Dvořáková, H. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: RAABE, 2011. Dvořáková, H., Baboučková, V. Růst a motorická výkonnost předškolních dětí v roce 2010 a v generačním posunu. Praha, PedF UK 2014. Další literatura zadaná vyučujícími k jednotlivým předmětům a didaktikám sportů. Poslední úprava: Dvořáková Hana, doc. PhDr., CSc. (28.03.2019)
|
|
||
Ústní zkouška, otázky: A. 1. Školské dokumenty, pojetí tělesné výchovy v MŠ – cíle, úkoly, kompetence. 2. Pohyb v životě dítěte – benefity 3. Ontogeneze motoriky v propojení s tělesným a psychickým vývojem 4. Pohybové schopnosti a možnosti zátěže v předškolním věku 5. Učení se a motorické učení 6. Učitel a proces vyučování – osobnost, typy, hlavní činnosti 7. Pedagogické zásady v TV, základní postupy (metody nácviku) v TV. 8. Metody a styly v TV v mateřské škole 9. Organizační formy TV v MŠ 10. Sociálně-interakční a metodicko-organizační formy 11. Efektivita TV procesu a možnosti její diagnostiky 12. Diagnostika a motorické testy u předškolních dětí 13. Děti se zvláštními potřebami (inkluze)
B. 1. Základní motorika, psychomotorika – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 2. Gymnastické činnosti – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 3. Hry v mateřské škole – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 4. Hudebně-pohybová výchova – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 5. Základy atletiky – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 6. Plavání – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 7. Zdravotní TV – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 8. Pobyt v přírodě, sezónní činnosti – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 9. Lyžování, bruslení – charakteristika, obsah, realizace v MŠ 10. Zájmová TV v předškolním věku, raná sportovní specializace.
Poslední úprava: Dvořáková Hana, doc. PhDr., CSc. (28.03.2019)
|
|
||
Ontogeneze motoriky a somatický a fyziologický vývoj se zaměřením na předškolní a školní věk. Rozvoj pohybových schopností a dovedností v kontinuitě se somatickým a fyziologickým vývojem jedince. Motorické učení a jeho zvláštnosti v předškolním a mladším školním věku. Zákonitosti činnosti lidského organismu při tělesné zátěži. Diagnostika v tělesné výchově. Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (28.03.2008)
|