|
|
|
||
Kurz kultivuje u budoucích učitelů schopnost promýšlet povahu vlastní práce. Cílem kurzu je rozvinout u posluchačů schopnost kritické sebereflexe učitelského a vychovatelského povolání na vybraných okruzích témat: Výchova v krizi a výchova jako východisko z krize světa, Dilemata a antinomie výchovy a vychovatelství, Podstata a proměny autority, Archetypy výchovy, Pedagogická antropologie a její současné podoby, Výchova v postmoderní reflexi.
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (28.06.2010)
|
|
||
Seznámení s filosofickou problematikou ve výchově
Dopad filosofických směrů na oblast výchovy a vzdělávání
Filosofické otáky individualismu a kolektivismu
Filosofie výchovy a její uplatnění
Profesně-etické otázky učitelství Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
|
|
||
70% učast seminární práce nebo pps prezentace Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (30.01.2013)
|
|
||
GRAY, D. Dvě tváře liberalismu. Praha, MF. 2004 PELCOVÁ, N. Filosofická a pedagogická antropologie. Praha : Karolinum, 2000. PELCOVÁ, N. Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. PALOUŠ, R. Čas výchovy. Praha : SPN, 1991. PALOUŠ, R. K filosofii výchovy. Praha : SPN, 1991. PATOČKA, J. Péče o duši I. - III. Praha : OIKOYMENH, 2002. MICHÁLEK, J. Topologie výchovy. Praha : OIKOYMENH, 1996. SOKOL, J. PINC, Z. Antroplogie a etika: TRITON ,Praha 2004 KOHÁK, E. Zelená svatozář. SLON, Praha 2000 Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
|
|
||
Seminární práce nebo předložení projektu výuky Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
|