Jak umělá inteligence ohýbá komunikační prostor? Kurz se zaměří na prozkoumání a pochopení role umělé inteligence (AI) i na klíčové koncepty fungování této technologie, její vývoj a praktické aplikace. Kurz zdůrazňuje, jak AI transformuje způsoby, kterými organizace a jednotlivci vytvářejí a distribuují obsah, personalizují zprávy a interagují s publikem. Speciální pozornost je věnována etickým, sociálním a strategickým aspektům využívání AI se zaměřením na současné výzvy, rizika a budoucí trendy.
Poslední úprava: Richter Martin, Mgr. (04.02.2024)
Podmínky zakončení předmětu
1) Docházka na přednášky
2) Splnění průběžného úkolu
3) Závěrečný projekt
Poslední úprava: Richter Martin, Mgr. (04.02.2024)
Literatura
Coeckelbergh, M. (2023). Etika umělé inteligence. Crawford, K. (2021). Atlas of AI: Power, Politics, and the Planetary Costs of Artificial Intelligence. Du Sautoy, M. (2020). The Creativity Code: How AI is Learning to Write, Paint and Think. Marcus, G., & Davis, E. (2019). Rebooting AI: Building Artificial Intelligence We Can Trust. Russell, S. (2021). Jako člověk: Umělá inteligence a problém jejího ovládání. Schick, N. (2020). Deepfakes: The Coming Infocalypse. Tegmark, M. (2020). Život 3.0: Člověk v éře umělé inteligence. Zuboff, S. (2019). The Age of Surveillance Capitalism: The Fight for a Human Future at the New Frontier of Power.
Poslední úprava: Richter Martin, Mgr. (04.02.2024)
Sylabus
Úvod do umělé inteligence v komunikaci
Základní principy fungování AI
AI v tvorbě obsahu - velké jazykové modely (LLMs)
AI v tvorbě obsahu - obraz a multimediální obsah (difuzní modely a syntéza zvuku)
Prompting
Manipulace, dezinformace, deepfakes
Etické a sociální aspekty AI
Současné výzvy a rizika AI
Budoucí trendy a vývoj AI v komunikaci
Závěrečné projekty a prezentace
Předmět je dvousemestrální a bude navazovat v letním semestru Umělá inteligence v komunikaci II
Poslední úprava: Richter Martin, Mgr. (13.09.2024)