|
|
|
||
Kurz je zaměřen na významné teorie a koncepty účinků médií. Pozornost bude věnována společenskému a odbornému kontextu vzniku teorií, teoretickým východiskům, metodologii zkoumání a hlavním poznatkům.
Obsah kurzu je rozdělen do 3 oblastí: a) Ukotvení teorií účinků médií v rámci oboru komunikačních studií, klasifikace a periodizace teorií, terminologie používaná v oblasti zkoumání účinků médií. b) Představení a kritický rozbor vybraných studií. c) Skupinová práce a diskuze nad vybranými tématy. Poslední úprava: Nečas Vlastimil, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
||
Nabídnout posluchačům přehled o historii a současností zkoumání vlivu médií na jedince a společnost, o základních přístupech a výzkumných metodách, a to prostřednictvím znalosti klíčových publikací a výzkumů. Poslední úprava: Nečas Vlastimil, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
||
DE VREESE, Claes H.; LECHELER, Sophie. Framing theory In MAZZOLENI, Gianpietro, et al. (ed.). The International Encyclopedia of Political Communication, 3 Volume Set. John Wiley & Sons, 2015, s. 404-414. GERBNER, George et al. Growing up with television: cultivation processes, In: BRYANT, Jennings, ZILLMANN, Dolf. Media effects: advances in theory and research. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, 2002, 634 s. ISBN 0-8058-3864-3 JEŘÁBEK, Hynek. Paul Lazarsfeld a počátky komunikačního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997, 184 s., ISBN 8071843423 KATZ, Elihu. Dvoustupňový tok komunikace: nejnovější zpráva o hypotéze, 1957. In: JIRÁK, Jan, ŘÍCHOVÁ, Blanka. Politická komunikace a média. Praha: Karolinum, 2000, 163 s. ISBN 80-246-0182-6. KLAPPER, Joseph. What We Know About the Effects of Mass Communication: The Brink of Hope. The Public Opinion Quarterly, 1957, 21, 4, s. 453-474. LIVINGSTONE, Sonia. On the Continuing Problem of Media Effects. In CURRAN, James, GUREVITCH, Michael. Mass media and society. London: Arnold, 1996, 378 s. ISBN 0-340-61418-8. LOWERY, Shearon, DEFLEUR, Melvin. Milestones in Mass Communication Research: Media Effects. London: Longman, 1995, 415 s. ISBN 0-8013-1437-2, (s. 69 – 92). MCCOMBS, Maxwell E. Agenda setting: nastolování agendy - masová média a veřejné mínění. Praha: Portál, 2009, 251 s. ISBN 978-807-3675-912, (kapitola 6). MCCOMBS, Maxwell, SHAW, Donald. The agenda-setting function of the mass media. Public Opinion Quarterly, 1972, 36, s. 176-187. McDONALD, David Twentieth-Century Media Effects Research. In SAGE handbook of media studies. Thousand Oaks, Calif. : Sage Publications, 2004 MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009, 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5., s. 467-549. (část 7. "Účinky") NOELLE-NEUMANN, Elisabeth. The Spiral of Silence. A Theory of Public Opinion. Journal of Communication, 1974, 24, 2, s. 43-51. TICHENOR, P., DONOHUE, G, OLIEN, C. Mass Media Flow and Differential Growth in Knowledge. The Public Opinion Quarterly, 1970, 34, 2, s. 159-170. WEIMANN, Gabriel, Nirit WEISS-BLATT, Germaw MENGISTU, Maya Mazor TREGERMAN a Ravid OREN. Reevaluating “The End of Mass Communication?”. Mass Communication and Society. Routledge, 2014, 17, 6, s. 803-829. Poslední úprava: Nečas Vlastimil, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|