PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Mediální management - JJM470
Anglický název: Media Management
Zajišťuje: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: 20 / 20 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Libuše Šmuclerová
Vyučující: PhDr. Libuše Šmuclerová
Třída: Courses for incoming students
Anotace
Management médií je svorníkem nad obsahovou i ekonomickou zdatností a významem jednotlivých médií, a to bez ohledu na jejich velikost, typ či zaměření. Pochopení základů principu managementu, pravidel úspěchu, jeho měření a výkladu, znalostí jednotlivých procesů uvnitř i vně jednotlivých společností, komponent, ze kterých se byznysově i obsahově skládá, návazností, ve kterých funguje, a to nejen v redakcích, ale ostatních odděleních, jsou základem k pochopení fungování médií nejen uvnitř, ale v jejich roli ve společnosti vůbec.
Poslední úprava: Osvaldová Barbora, doc. PhDr. (17.09.2022)
Cíl předmětu

Znalost principů a zákonitostí vedení mediálních celků. Dle mediatypů, velikosti jednotlivých mediálních domů, zaměření (komerční, veřejnoprávní), horizontálně vůči trhu a konkurenci, vertikálně uvnitř společností (tým, oddělení, redakce, centrum, celek), v různých přístupech a aktuálních proměnách, v základních premisách a cílech. V měření úspěšnosti jejich funkce na trhu a ve společnosti. 

Poslední úprava: Osvaldová Barbora, doc. PhDr. (17.09.2022)
Podmínky zakončení předmětu

Podmínky zakončení předmětu: 75% účast na přednáškách, obhajoba seminární práce. Předmět je volitelný.

Poslední úprava: Osvaldová Barbora, doc. PhDr. (17.09.2022)
Literatura
Metody výuky

Přednášky, semináře, exkurse.

Poslední úprava: Osvaldová Barbora, doc. PhDr. (17.09.2022)
Sylabus

1)     Úvod do studia předmětu. Vymezení pojmů, šíře, ekonomika, společenská odpovědnost. Řez 2022.

2)     Cíle a pravidla managementu médií. Rozdílnosti dle velikosti, typů, zaměření. Měření úspěchu.

3)     Nástroje managementu. Organizační struktury, data procesů (BI), systémy, odměňování atd..

4)     Základní jednotka Redakce. Zákonitosti řízení, procesy vnitřní i vnější. Měření zdatnosti.

5)     Management obchodního oddělení a inzerce.

6)     Management placeného obsahu (print, online, ondemand, atd.).

7)     Management výroby (TV, R, print, online).

8)     Management marketingu a PR (specifika médií).

9)     Backoffice a jeho důležitost v managementu (finanční oddělení, HR, právní, ostatní).

10)   Obsah jako manažerský produkt ve všech úrovních (pravidla, zákonitosti úspěchu, rozdíly trhu).

11)   Třecí plochy managementu médií, etika (společnost, konkurence, profesní organizace, atd.).

12)   Predikce vývoje, vize médií a tedy i managementu.

Poslední úprava: Osvaldová Barbora, doc. PhDr. (17.09.2022)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK