Cílem kurzu je zajistit pevné základy v odborné angličtině s cílem podpořit studenty v tom, aby se naučili psát i se vyjadřovat v akademické angličtině. Kurz hodnotí a rozšiřuje základní oblasti gramatiky B2 / C1 se zaměřením na standardní jazykové dovednosti vhodné pro formální psanou angličtinu. Předmět také poskytuje základní znalosti akademických anglických frází, základy správné odborné terminologie v oboru farmacie a medicíny, a použití angličtiny v dalších studijních oblastech. Předmět se zabývá rozmanitým vzděláním studentů se snahou o vyrovnání jakýchkoli nedostatků jejich základních jazykových znalostí.
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (23.03.2025)
The course aims to provide a solid foundation in professional English with the aim of supporting students in learning to write and express themselves in academic English. The course assesses and extends the core areas of B2/C1 grammar, focusing on standard language skills suitable for formal written English. The subject also provides a basic understanding of academic English phrases, the basics of correct professional terminology in the field of pharmacy and medicine, and the use of English in other areas of study. The subject addresses the diverse education of students with an effort to compensate for any deficiencies in their basic language skills.
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (23.03.2025)
Podmínky zakončení předmětu -
Zkouška z angličtiny hodnotí jazykové znalosti postgraduálních studentů farmacie. Hodnotí všech pět jazykových dovedností - poslech, čtení, psaní, gramatiku a mluvení. Všechny části jsou povinné. Jak subtesty Poslech a Čtení, tak Písemná a Ústní zkouška jsou koncipovány s důrazem na komunikaci ve zdravotnickém prostředí. Subtest Use of English hodnotí schopnost používat gramatické tvary a slovní zásobu. Všechny subtesty jsou vypracovány v rámci úrovně B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
I. Písemná zkouška má tři dílčí části a zahrnuje poslech s porozuměním, čtení s porozuměním a používání angličtiny.
II. Psaní Písemné dokumenty je třeba odevzdat nejpozději týden před konáním tutoriálu e-mailem profesorovi/profesorce, který/která byl/a kandidátovi přidělen/a po písemné zkoušce. Student musí odevzdat následující dokumenty:
1) Životopis
Standardní životopis je obvykle delší než dvě strany A4 a obsahuje kontaktní údaje (celé jméno a titul, adresu bydliště, číslo mobilního telefonu a e-mailovou adresu); profil (stručné vyjádření zdůrazňující klíčové vlastnosti, relevantní úspěchy a dovednosti a zároveň vyjadřující kariérní cíle uchazeče); pracovní zkušenosti (název pracovní pozice, název společnosti, klíčové odpovědnosti, délka pobytu); vzdělání (seznam a data všech předchozích vzdělávacích aktivit včetně odborné kvalifikace); dovednosti a úspěchy (cizí jazyky, IT balíčky, klíčové dovednosti relevantní pro danou práci); relevantní zájmy; reference; publikace.
2) Průvodní dopis
Vzorový motivační dopis, ve kterém uvedete reference uchazeče a jeho zájem o volné pracovní místo.
3) Výzkumný projekt
Popis výzkumného projektu uchazeče ve formátu A4 obsahující následující údaje: název, přehled výzkumu, cíl, metody a vybavení; (požadované) výsledky; význam a závěr.
4) Prezentace výzkumu
Prezentace výzkumu by měla obsahovat úvod, cíl projektu, metody, vybavení a nástroje, výsledky a závěr.
Obecně je dostatečná délka 6 až 10 slidů.
5) Článek
Vybrat si vědecký článek v rozsahu minimálně 5 stran, který úzce souvisí s výzkumným projektem. Může se jednat o jakýkoli vědecký článek převzatý z časopisu nebo publikace, aniž by kandidát musel být autorem nebo spoluautorem.
III. Konzultace
Tutoriál je povinný a musí se konat nejméně týden před ústní zkouškou. Účelem tutoriálu je zkontrolovat uchazečovy testy (subtesty Poslech s porozuměním, Čtení s porozuměním a Užití angličtiny) a písemné dokumenty (životopis, motivační dopis, výzkumný projekt a výzkumná prezentace) a probrat podmínky ústní zkoušky.
III. Ústní zkouška
Ústní zkouška se skládá z uchazečovy Research Presentation a konverzace na zadaná témata.
Témata rozhovoru se mohou týkat následujících oblastí:
- Shrnutí předloženého článku
- Životopis
- Postgraduální studium
- Stipendia a stáže v zahraničí
- Konference, postery, prezentace, napsané/publikované články
- Výzkumný projekt a dosud dosažené výsledky
- Laboratorní vybavení
- Plány pro profesní budoucnost studenta
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (23.03.2025)
The English Exam evaluates the language proficiency of postgraduate pharmacy students. It provides the assessment of all five language skills – listening, reading, writing, grammar, and speaking. All parts are compulsory. Both Listening and Reading sub-tests as well as Writing and Oral Exam are designed with the emphasis on communication in healthcare professional settings. Use of English sub-test assesses the ability to use grammatical forms and vocabulary. All sub-tests are developed within B2 level of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).
I. Written Exam has three sub-parts and includes Listening Comprehension, Reading Comprehension, and Use of English.
II. Writing The written documents must be submitted at least one week prior to the tutorial via email to the professor assigned to the candidate after the written exam. Student must attach the following:
1) Curriculum Vitae A standard CV is generally no longer than two A4 pages and contains contact details (full name and title, home address, mobile number and email address); profile (a concise statement highlighting key attributes, relevant achievements and skills, while expressing the candidate´s career aims); work experience (job title, name of the company, key responsibilities, length of stay); education (list and dates of all previous education activities including professional qualifications); skills and achievements (foreign languages, IT packages, key skills relevant to the job); relevant interests; references; publications.
2) Cover Letter Student must write a sample cover letter outlining the candidate´s credentials and interest in the open position.
3) Research Project An A4 description of the candidate’s research project containing the following: title, research overview, aim, methods and equipment; (desired) results; significance and conclusion.
4) Research presentation The research presentation should include introduction, aim of the project, methods, equipment and instruments, results, and conclusion. In general, 6 to 10 slides are of sufficient length.
5) Article Student must submit a minimum 5-page scientific article closely related to the research project. It might be any scientific article taken from a journal or publication without the necessity of the candidate being the author or co-author.
III. Tutorial
The tutorial is compulsory and must take place at least one week prior to the oral exam. The purpose of the tutorial is to review the candidate´s tests (Listening Comprehension, Reading Comprehension, and Use of English sub-tests), and written documents (CV, Cover Letter, Research Project, and Research Presentation) as well as to discuss the conditions of the oral examination.
III. Oral examination
The oral examination comprises the candidate´s Research Presentation and conversation on given topics. Topics for conversation might cover the following areas: • Summary of the submitted article • CV • Postgraduate studies • Scholarships and internships abroad • Conferences, posters, presentations, articles written/published • Research project and results achieved so far • Laboratory equipment • Plans for the student’s professional future
Poslední úprava: Novická Zuzana, Mgr. (23.03.2025)
Literatura
Povinná:
MAY, PETER. Compact first : student's book without answer. Cambridge: Cambridge University Press, 2013, 119 s. ISBN .
May, Peter. Compact first : workbook without answer. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, 43 s. ISBN 978-1-107-64902-6.
Doporučená:
DE CHAZAL, EDWARD MOORE, JULIE. Oxford EAP advanced/C1. : , 2013, 2 s. ISBN 978-0-19-400185-4.
EASTWOOD, JOHN. Oxford practice grammmar with answers. Oxford: Oxford University Press, 1999, 432 s. ISBN 0-19-431369-7.
YULE, GEORGE. Oxford practice grammar advanced : with answers. Oxford: Oxford Univ. Press, 2008, 280 s. ISBN 978-0-19-432754-1.
TRASK, R. L.. The Penguin guide to punctuation. London: Penguin Books, 1997, 162 s. ISBN 978-0-140-51366-0.