|
|
|
||
Výuka navazuje na předcházející výuku základních klinických problémů a klinické propedeutiky ve 4. ročníku. Prerekvizitou je zkouška z předmětu Pediatrie, gynekologie a porodnictví. Prohlubování dovedností studentů v odběru anamnézy a provádění fyzikálního vyšetřování se specifiky dětského věku. Dále se studenti seznamuji s etiologií, patogenezí, klinickou symptomatologií, diagnostikou, diferenciální diagnostikou a léčbou věkově specifických nemocí v novorozeneckém, kojeneckém, batolecím, předškolním, školním i dorostovém období a to ve všech podoborech pediatrie. Jsou seznámeni s preventivními postupy v pediatrii.
Cílem je seznámit posluchače 5.ročníku se základy klinické pediatrie v celém jejím požadovaném rozsahu, dále si utvrdit základní praktické dovednosti vyšetřování pediatrických pacientů a naučit se základům diferenciálně diagnostických rozvah přímo u pacientského lůžka. Cílem je představit pediatrii jako obor s výrazným vývojovým, preventivním a sociálním aspektem.
Poslední úprava: David Jan, doc. MUDr., Ph.D. (22.05.2025)
|
|
||
Cílem je seznámit posluchače 5.ročníku se základy klinické pediatrie v celém jejím požadovaném rozsahu, dále si utvrdit základní praktické dovednosti vyšetřování pediatrických pacientů a naučit se základům diferenciálně diagnostických rozvah přímo u pacientského lůžka. Cílem je představit pediatrii jako obor s výrazným vývojovým, preventivním a sociálním aspektem. Poslední úprava: David Jan, doc. MUDr., Ph.D. (22.05.2025)
|
|
||
Bláhová K, Fencl F, Lebl J at al.: Pediatrická propedeutika., Galén 2019 Z.Straňák, J.Janota: Neonatologie, Mladá fronta, 2015 A.C.Muntau: Pediatrie, Grada, 2014 J.Lebl, J. Janda, P. Pohunek, J. Starý at al.: Klinická pediatrie. Galén 2013 J.lebl, J. Bronský: Malá diferenciální diagnostika v pediatrii, Galén, 2013 Lebl J, Provazník K, Hejcmanová L: Preklinická pediatrie. Druhé vydání, Galén, 2007
Poslední úprava: David Jan, doc. MUDr., Ph.D. (22.05.2025)
|
|
||
Cvičení - práce u lůžka v malém počtu studentů pod vedením asistenta v rozsahu 30 hodin. Studenti si mohou sestavit vlastní rozvrh z 90 nabízených hodin výuky. Semináře 33 hodin, rozvrh je pro studenty opět flexibilní, dle vlastní volby z 99 nabízených hodin. Poslední úprava: David Jan, doc. MUDr., Ph.D. (22.05.2025)
|
|
||
Předmět je ukončen zápočtem. Podmínky: 100% účast na praktické výuce, náhrada absence je možná po individuální dohodě s příslušným vyučujícím skupiny. 80% účast na seminářích, náhrada je možná písemným zpracováním tématu z chybějících seminářů, který určí a zhodnotí učitel daného semináře. Poslední úprava: David Jan, doc. MUDr., Ph.D. (22.05.2025)
|
|
||
1) Fyzikální vyšetření novorozence, kojence, batolete, předškolního , školního dítěte a adolescenta. 2) Zvláštnosti pediatrické anamnézy. 3) Zvláštnosti interpretace laboratorních, zobrazovacích a jiných metod v pediatrii. 4) Jednotlivé nemoci a diferenciálně diagnostické rozvahy. 5) Základy neonatologie 6) Dětská endokrinologie a diabetologie, nefrologie, gastroenterologie a hepatologie, pneumologie (cystická fibróza) a kardiologie. 7) Akutní stavy v dětském věku. Poslední úprava: David Jan, doc. MUDr., Ph.D. (22.05.2025)
|