Kalina, Kamil. Psychoterapeutické systémy a jejich uplatnění v adiktologii. Praha: Grada, 2013, 528 s. ISBN 978-80-247-4361-5.
Kratochvíl, Stanislav. Základy psychoterapie. Praha: Portál, 2006, 383 s. ISBN 80-7367-122-0.
Miovský, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2006, 332 s. ISBN 80-247-1362-4.
Kalina, Kamil, Šimek, Antonín. Supervize - kazuistiky. Praha: Triton, 2004, 171 s. ISBN 80-7254-496-9.
Doporučená:
Gajdošíková, Hana, (ed.). Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku V : vybrané aspekty teorie a praxe. Praha: Univerzita Karlova. 1. lékařská fakulta a VFN. psyhciatrická klinika. Centrum adiktologie Sdužení SCAN, 2007, 165 s. ISBN .
Franz, Marie-Louise von. Psychologický výklad pohádek : smysl pohádkových vyprávění podle jungovské archetypové psychologie. Praha: Portál, 2011, 182 s. ISBN 978-80-7367-894-4.
Miovský, Michal, Čermák, Ivo, Řehan, Vladimír, (eds.). Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku III : sborník z konference. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004, 251 s. ISBN 80-244-0909-7.
Miovský, Michal, Čermák, Ivo, Chrz, Vladimír, (eds.). Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku IV : vybrané aspekty teorie a praxe. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, 447 s. ISBN 80-244-1159-8.
Pačesová, Martina. Lékař, pacient a Michael Balint : balintovské skupiny v Česku. Praha: Triton, 2004, 170 s. ISBN 80-7254-491-8.
Plaňava, Ivo. Průvodce mezilidskou komunikací : přístupy, dovednosti, poruchy. Praha: Grada, 2005, 146 s. ISBN 80-247-0858-2.
Prochaska, James O. Norcross, John C.. Psychoterapeutické systémy : průřez teoriemi. Praha: Grada, 1999, 479 s. ISBN 80-7169-766-4.
Remeš, Prokop, Halamová, Alena. Nahá žena na střeše : psychoterapeutické aspekty biblických příběhů. Praha: Portál, 2004, 197 s. ISBN 80-7178-921-6.
Schmidbauer, Wolfgang. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000, 171 s. ISBN 80-7178-312-9.
Poslední úprava: Kohútová Vladislava, Ing. (07.10.2021)
Metody výuky
Studenti pracují s modelovými kasuistikami s výukovým potenciálem, každý student je také povinen během semestru zpracovat a prezentovat minimálně jednu kasuistiku. Důraz je kladený na živé, interaktivní učení.
Poslední úprava: Kohútová Vladislava, Ing. (07.10.2021)
Sylabus
Specifickým zaměřením předmětu Kasuistický seminář 2 je propojení práce s kasuistikami s některými metodami kvalitativního výzkumu. Tyto metody jsou použity k rozboru kasuistik a naopak, kasuistický materiál je využíván jako ilustrace možností uplatnění kvalitativních výzkumných metod.
Budou probrána tato témata:
Časová analýza
Tématická analýza
Ohnisková analýza
Komunikační analýza
Narativní přístupy - epizace a dramatizace
Narativní přístupy - obrazové ilustrace
Narativní přístupy - využití archetypálních příběhů