Praktická aplikace a ověření znalostí nabytých v předmětu didaktika a příslušném semináři. Získání a rozvinutí dalších dovedností nutných k vlastnímu vedení vyučovacích hodin. V těsné návaznosti na teoretickou výuku má praxe přispět k kcelkové profesní přípravě studentů.
Poslední úprava: Mištinová Anna, PhDr., Ph.D. (18.09.2012)
Literatura
Povinná literatura: Alonso E.: ?Cómo ser profesor/a y querer seguir siéndolo?, Edelsa, Madrid, 1994. Giovannini A., Martín Peris E., Rodríguez Castilla M., Simón Blanco T.: Profesor en acción, 3 díly, Edelsa, Madrid, 1996. Hendrich J. a kol.: Didaktika cizích jazyků, SPN, Praha 1988. Komenský J. A.: Dvéře jazyků odevřené, in: Dílo Jana Amose Komenského - Johanis Amos Comeniii Opera omnia, díl 11, red. B. Havránek, Academia, Praha 1973. Larsen-Freeman y Long: Introducción al estudio de la adquisición de segundas lenguas, Gredos, Madrid 1997. Llobera M., Cots J. M. y otros: Competencia comunicativa, Edelsa, Madrid, 1997. Marco Común Euroeo de Referencia para las Lenguas: Aprendizaje, Enseňanza, Evaluación. Dokumenty Rady Evropy. MINED, Instituto Cervantes, Anaya, Madrid, 2002. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Dokumenty Rady Evropy. Překlad: J. Ivanová, A. Lenochová, J. Línková, Š. Šimáčková. Univerzita Palackého, Olomouc 2002.
Doporučená literatura: Casanova, Lourdes: Internet para profesores de espaňol, Edelsa, Madrid, 998. Čáp, J.: Psychologie výchovy a vyučování, UK, Praha 1994. Fontana, D: Psychologie ve školní praxi, Portál, Praha 1996. García Santa-Cecilia A.: El currículo de espaňol como lengua extranjera, Edelsa, Madrid, 1997. Gelabert M.J., Herrera M., Martinell E., Martinell F.: Niveles Umbral, Intermedio y Avanzado, SGEL, S.A., Madrid, 1990. González Cabanach R.: Psicología de la instrucción (El profesor y el estudiante), Universidade da Coruňa, La Coruňa, 1994. Kol. autorů, edit. Pérez-Leroux A.T., Glass W.R.: Contemporary Perspectives on the Acquisition of Spanish, Cascadilla Press, Somerville 1997. Mantecón Ramírez, B.: Didáctica de la lengua y la literatura: Teoría, práctica docente e investigación, Ágora-Universidad, Málaga, 1992. Mareš, J., Křivohlavý, J.: Komunikace ve škole. Masarykova univerzita, Brno 1995. Mištinová, A.: El papel didáctico de algunos elementos contrastivos entre el sistema lingüístico espaňol y el checo, in: Estudios Hispánicos VII, Wroclav, 1999. Mištinová, A.: Je to pro mne španělská vesnice... In: Čeština doma a ve světě, r. VIII, č. 1, FF UK 2000. Mištinová, A.: Hexaglosson: el primer manual y diccionario checo-espaňol (siglo XVI), in El hispanismo en la República Checa, Praga, 2001. Mištinová, A.: Interferencia lingüística en el proceso de adquisición del castellano en el contexto checo, Actas del congreso internacional ?Lenguas de especialidad?, Ediciones de la Universidad Castilla-La Mancha, Cuenca 2003. Moya Corral, J. A. (ed.): Adquisición y enseňanza de la lengua espaňola, Universidad de Granada, 2000. Polišenský, J., Pařízek, V.: Jan Amos Komenský a jeho odkaz dnešku, SPN, Praha 1987. Pozuelo L., Sánchez C., Louzao, L.: Didáctica para la clase de idioma, Narcea, S.A. de Ediciones, Madrid, 1985. Sánchez, A.: Historia de la enseňanza del espaňol como lengua extranjera, SGEL, Madrid, 1992. Skalková, J.: Obecná didaktika. ISV, Praha 1999.
Časopisy: Cizí jazyky Cuadernos Cervantes de la lengua espaňola Čeština doma a ve světě Boletín AUŚ/APE El espaňol actual Mosaico, revista para la promoción y apoyo a la enseňanza del espaňol Zona educativa
Poslední úprava: Mištinová Anna, PhDr., Ph.D. (18.09.2012)
Požadavky ke zkoušce
Absolvování pedagogické praxe v určeném rozsahu a na určené škole pod vedením fakultního učitele: - absolvování povinných hospitací/náslechů - aktivní účast na pohospitačních pohovorech - příprava na vlastní pedagogické výstupy - vypracování písemné přípravy - samostatné pedagogické výstupy - rozbor hodin s fakultním učitelem a metodickým vedoucím praxe - odevzdání písemné přípravy na hodiny vedoucímu učiteli praxe
Poslední úprava: Mištinová Anna, PhDr., Ph.D. (18.09.2012)
Sylabus
Absolvování pedagogické praxe v určeném rozsahu a na určené škole pod vedením fakultního učitele: - absolvování povinných hospitací/náslechů - aktivní účast na pohospitačních pohovorech - příprava na vlastní pedagogické výstupy - vypracování písemné přípravy - samostatné pedagogické výstupy - rozbor hodin s fakultním učitelem a metodickým vedoucím praxe - odevzdání písemné přípravy na hodiny vedoucímu učiteli praxe
Poslední úprava: Mištinová Anna, PhDr., Ph.D. (18.09.2012)