PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Seminář k egejské archeologii - AKA100107
Anglický název: Aegean Archaeology Seminar
Zajišťuje: Ústav pro klasickou archeologii (21-UKAR)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 20 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
Garant: prof. PhDr. Peter Pavúk, Ph.D.
Vyučující: prof. PhDr. Peter Pavúk, Ph.D.
Anotace
Seminář rozšiřuje znalosti z kursu Egejská archeologie prostřednictvím cíleného výběru klíčových a průřezových
témat jako je administrativa, vznik státu, propaganda v umění, vznik paláců, zánik paláců, diskontinuity ve vývoji,
meziregionální obchod a směna atd. Konkrétní témata a zaměření semináře se každým rokem obměňují.
Studenti si v semináři osvojují základní principy logické struktury psaní odborné práce, nakládání s bibliografií,
způsoby citací, práci s publikovaným materiálem, s knihovními, datovými a internetovými zdroji. Při vypracování
písemného referátu a v diskusi o něm jsou tak prakticky konfrontováni se základními pracovními postupy a s
epistemologií oboru, nabývají jak hlubší znalosti materiálu, tak i dovednosti jeho správné kontextualisace a
interpretace.
Poslední úprava: Tušlová Petra, Mgr., Ph.D. (10.03.2021)
Literatura

Literatura bude zadána v závislosti na tématu referátu, voleny budou především časopisecké články nejlépe reflektující nejnovější stav poznání.

Volně dostupné fulltextové internetové zdroje:
;

Poslední úprava: Tušlová Petra, Mgr., Ph.D. (10.03.2021)
Výsledky učení

Studenti dokážou rozšířit a prohloubit znalosti získané v rámci přednáškového kurzu prostřednictvím cílené analýzy klíčových a průřezových témat, jako je administrativa, vznik státu, meziregionální obchod, zánik paláců a další.

Studenti rozumějí základním principům logické struktury odborné práce, práci s bibliografií a způsoby citací, a dokážou efektivně využívat knihovní, datové a internetové zdroje při své práci.

Studenti dokážou formulovat jasnou a logickou strukturu písemného referátu na základě publikovaných i primárních materiálů a prezentovat výsledky svého výzkumu v rámci diskuse.

Studenti kriticky analyzují archeologické a historické prameny, identifikují jejich epistemologická omezení a interpretují je v širších kulturních a společenských souvislostech.

Studenti dokážou syntetizovat informace z různých zdrojů a aplikovat je při řešení specifických otázek spojených s egejskou archeologií, včetně problematiky diskontinuit, státní správy a propagandy v umění.

Studenti si osvojují dovednosti správné kontextualizace a interpretace archeologických dat a rozvíjejí schopnost reflektovat vlastní postupy v rámci odborného výzkumu.

Poslední úprava: Pavúk Peter, prof. PhDr., Ph.D. (07.01.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK