|
|
|
||
Tento seminář je zaměřen na procvičení mluvních dovednosti na úrovní A2-B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Rozvíjí dál relevantní témata spjatá s každodenním životem a potřebami studenta v ČR: Kdo jsme a jak vypadáme, volný čas, vzdělání a studium, práce a zaměstnání, rodina a příbuzní, přátelé a koníčky, cestování a město, svět kolem nás. Opírá se o učebnici Interaktivní čeština a rozvíjí i gramatickou kompetenci, která je úzce provázaná s tematickými okruhy a nabývanými frázemi.<br>
<br> Podmínkou splnění atestace je aktivní účast na cvičeních, soustavná domácí příprava, docházka (tolerují se 3 absence za semestr), úspěšné vystoupení na zadané téma<br> <br> Kořánová I., Bermel N.: Interaktivní čeština. Praha: Karolinum 2012 Poslední úprava: Starý Kořánová Ilona, PaedDr., Ph.D. (23.09.2022)
|
|
||
Cílem předmětu je dosáhnout úrovně A2 až B1 v oblasti mluvení a psaní v češtině jako cizím jazyku. Poslední úprava: Starý Kořánová Ilona, PaedDr., Ph.D. (23.09.2022)
|
|
||
Podmínkou udělení atestace je aktivní účast na cvičeních, soustavná domácí příprava spočívající v plnění domácích úkolů zadávaných v e-learningovém prostředí Moodle, docházka (tolerují se 3 absence za semestr), odevzdání všech zadaných písemných úkolů. Poslední úprava: Starý Kořánová Ilona, PaedDr., Ph.D. (23.09.2022)
|
|
||
Kořánová I., Bermel N., Interaktivní čeština. Interaktivní výukový program v prostředí Moodle. Dostupný na https://dlcv.cuni.cz/ Kořánová I., Bermel N., Interaktivní čeština. Pracovní sešit. Praha: Karolinum, 2012. Seminář bude vyučován prezenčně Poslední úprava: Starý Kořánová Ilona, PaedDr., Ph.D. (23.09.2022)
|
|
||
Podrobně se věnujeme následujícím tématům: 1. Člověk, popis osobnosti, chrakteristika 2. Volný čas, 3. Vzdělání Gramatický obsah kurzu je koncipován následovně: – Deklinace základních vzorů jmen adjektiv a zájmen se opakuje a procvičuje ve vztahu k valenci především sloves, tedy na konkrétních strukturách, se kterými se studenti v prezentovaných mluvených i psaných textech seznamují. Zvláštní pozornost se potom věnuje méně častým vzorům, deklinaci názvů částí těla, slovům cizího původu, skloňování názvů míst, deklinaci posesivních adjektiv a deklinaci číslovek. – Ze slovesných kategorií se nacvičuje kondicionál, imperativ a oba typy pasiva (opisné i reflexivní), na konkrétních případech se vysvětlují a procvičují principy užívání slovesného vidu. – Zvláštní gramatická témata představuje stupňování adjektiv a adverbií, slovesné prefixy, dále z oblasti syntaxe shoda predikátu s počítaným předmětem, spojovací výrazy, souvětí, vedlejší věty a slovosled příklonek. – S ohledem na potřebu onomaziologického přístupu k výkladu některých mluvnických témat se probírá vyjadřování času, slovesa pohybu a s nimi související předložky a adverbia, druhy číslovek a jejich užívání, slovesná substantiva a slovesná adjektiva. Poslední úprava: Starý Kořánová Ilona, PaedDr., Ph.D. (23.09.2022)
|
|
||