|
|
|
||
Student/ka získá přehled o teoriích a principech, modelech a metodách, z nichž čerpá supervizní práce v
pomáhajících profesích a aplikuje je následně jednak v násleších a pozorování supervize a dále pak v procesu
školní supervize, kterou provádí v praxi a reflektuje ve společných seminářích a v úlohách, které zpracovává během
dvou let studia.
Poslední úprava: Pištěková Romana (07.01.2022)
|
|
||
Student/ka umí porovnat nejdůležitější teorie a z nich vyplývající přístupy v supervizi je schopen/a aplikovat zvolené teoretické modely na vybraná supervizní témata a navrhne odpovídající metodu vizualizace a práce s tématy Poslední úprava: Pištěková Romana (07.01.2022)
|
|
||
Hodnocení: 90% účast + povinná písemná práce
Student/ka prokáže, že umí propojit význam klíčových pojmů a principů významných psychoterapeutických škol 20. stol. s aplikací metod psychosociálních změn, a umí porovnat mezi sebou aplikované zákonitosti, metody a modely supervizní práce při práci se skupinou.
Důkaz navazující na předmět praxe supervize I: Záznamy z dvou až tří skupinových či týmových supervizí, v nichž student reflektuje práci supervizora v každé fázi supervizního procesu a porovnává její souvislosti se zákonitostmi, metodami a modely supervize, s nimiž se seznámil teoreticky. Témata supervize navrhne řešit ještě z jiných nejméně dvou alternativních teoretických pozic a navrhne jim odpovídající metody a adekvátní postup supervize. Poslední úprava: Pištěková Romana (07.01.2022)
|
|
||
Povinná:
Poslední úprava: Pištěková Romana (15.01.2022)
|
|
||
Obsah:
Transakční analýza (Seznámení se základními pojmy a jejich praktickým využitím v supervizní práci. Ego-stavy, transakce, druhy transakcí. Kontrakt v supervizi.) Psychoanalytická teorie (Seznámení s pojmy přenos, protipřenos. Jejich důležitost při práci s klienty a v supervizi.) Systémová a systemická teorie (Využití základních pojmů v supervizní práci-systém, subsystém, hranice, orientace na cíl, typy otázek) Integrativní využití teorií v supervizi Principy skupinové a individuální supervizní práce (Úloha supervizora, jeho kompetence, klíčové momenty ve vedení individuální supervize, struktura a dynamika skupinové supervize, nejčastější rizika skupinové práce, používané techniky) Poslední úprava: Pištěková Romana (07.01.2022)
|