|
|
|
||
Hlavním cílem předmětu je seznámit posluchače s využitím poznatků a teoretických konceptů ekonomie sestavit
business plán, a to na základě analýzy hospodářských výsledků, zejména v podmínkách své zaměstnanecké organizace.
Naučit, jak porozumět možnostem, které tato analýza skýtá pro účely posuzování úspěšnosti hospodaření, ohodnocení
trhu, tržních příležitostí a rozhodování. Dále by se student měl seznámit s trhem a jeho obecnými podmínkami fungování, se
spokojeností zákazníků a jak ji měřit a se základy finančního plánování a jeho vlivu na tvorbu firemní strategie.
Poslední úprava: Ferjenčíková Kristýna, Mgr. (28.06.2011)
|
|
||
témata výuky: Tento modul bude vyžadovat účast na přednáškách, které dále prohloubí znalosti z I. ročníku. Přednášky budou doplněny případovými studiemi. a) teorie a nejdůležitější pojmy: ???? výrobek, služba, produkt ???? trh – obecné podmínky fungování trhu ???? spokojenost zákazníků, jak ji měřit ???? marketingový mix ???? vztahy mezi řízením lidských zdrojů a strategií pro hlavní část podnikání ???? finanční výsledky společnosti ???? kalkulační techniky a cenová tvorba ???? finanční plánování a jeho vliv na tvorbu firemní strategie ???? navazuje a prohlubuje znalosti z 1.ročníku a pokusí se je aplikovat sestavením vlastního business plánu b) cvičení a úlohy k dosažení dovedností: Po úspěšném absolvování modulu by měli být studenti schopni: ???? přispět k vývoji, navrhování a implementaci nových výrobků, systémů a služeb ???? řídit náklady a zvyšovat jejich hodnotu ???? využít dostupných finančních informací k různým druhům analýz ???? posoudit alternativní možnosti financování ???? vyjednávat o rozpočtu a posoudit jeho reálnost ???? využít vhodné techniky pro posuzování efektivnosti investic ???? posuzovat variantní návrhy na výdaje do různých projektů ???? modelovat chování společnosti Povinná četba: Studijní materiály v podatelně Doporučená literatura: Lukášová, R.; Rais, K. Organizace a lidé = (Organisation and people), Brno: Zdeněk Novotný pro fakultu podnikatelskou VUT v Brně , 2001. Kadlčík, M. Psychologie a sociologie řízení, Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. Vodáček, L.; Vodáčková, O.; Teorie a praxe v informační společnosti, Management Press, 1999 Heyne, P.; Ekonomický styl myšlení, VŠE Praha 1991 Sedláček, J.; Účetní data v rukou manažera, Computer Press, 1999 Kopčaj, A.; Řízení proudu změn, Grada Publishing, 1999 Poslední úprava: Novotná Obeidová Dina, Mgr. (18.07.2008)
|