|
|
||
V prvním roce je seminář zaměřen na zásady vědecké práce, zodpovědnou práci se zdroji, vypracování ucelené
vědecké argumentace a na všechny aspekty vědeckých publikací (návrhy, abstrakty, struktura, citace). Aby studenti
prokázali tyto dovednosti, předkládají pravidelně na semináři k diskusi témata svých disertačních prací, přičemž
prioritou jsou základní koncepční, zdrojové a interpretační otázky. Jejich úkolem je v časovém limitu vysvětlit a
obhájit své záměry a zaujmout kvalifikované stanovisko k návrhům a námitkám vedoucího semináře a ostatních
doktorandů. V prvním ročníku studenti navštěvují samostatný seminář, od druhého ročníku je seminář společný
pro všechny ročníky.
V prvním roce se prezentace soustředí na prezentaci tématu a výzkumného záměru. Obsahem první prezentace je
Komentovaná rešerše z odborné literatury k disertační práci
Diskuze je vedena s ohledem na podporu studentek a studentů s cílem specifikace tématu ve vztahu k aktuálnímu
stavu poznání.
Seminář je organizován jako společná minikonference moderovaná vyučujícím, na níž studenti prezentují svůj
postup při řešení disertačního projektu a získávají zpětnou vazbu od svých kolegů. Záměrem je společně se
seznámit s různými fázemi a úrovněmi vědecké práce a prezentace vědeckých výstupů a získat zkušenosti s
vědeckou diskusí.
Předpokládáme postupné využívání mentorské podpory studentů vyšších ročníků pro prezentující v dřívějších fázích
doktorského studia, což zvýší vědecké a akademické dovednosti jak studentů prezentujících svůj vědecký pokrok,
tak těch, kteří poskytují mentorskou podporu.
Je-li to nutné, výuka proběhne online v MS Teams.
Poslední úprava: Jeníčková Jana, Ing., Ph.D. (27.01.2025)
|
|
||
Aktivní účast v diskuzích Poslední úprava: Andělová Michaela, Bc. (23.03.2023)
|
|
||
Povinná:
Doporučená:
Poslední úprava: Andělová Michaela, Bc. (17.03.2023)
|
|
||
Prezentace odevzdaná po absolvované rozpravě a schválená školitelem (v případě potřeby po zapracování komentářů z diskuze). Poslední úprava: Andělová Michaela, Bc. (23.03.2023)
|
|
||
Povinná: ASHTON, N.A., KUSCH, M., MCKENNA, R., & SODOMA, K.A. (EDS.). Social Epistemology and Relativism. Routledge, 2020, s. ISBN 0-429-58127-0 KUHN, THOMAS S.. Struktura vědeckých revolucí. Praha: OIKOYMENH, 2022, 253 s. ISBN 978-80-7298-600-2. POPPER, KARL R.. Logika vědeckého bádání. Praha: Oikoymenh, 1997, 617 s. ISBN 80-86005-45-3. SZAPUOVÁ, MARIANNA. Situovaná veda: podoby a kontexty tvorby poznania. Bratislava: Centrum rodových štúdií, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, 2009, 318 s. ISBN 978-80-969389-7-1. Citujeme s knihovnou aneb 10 citačních otázek ve spolupráci s Citace.com. Brno: Citace.com, 2019 [online]. Dostupné z: https://www.pablikado.cz/flowpaper/php/simple_document.php?subfolder=11/206066/JUAD5KSe86LekyZJ/&doc=plnyText.pdf SINGH, S. (2019). How Do You Analyse Sources in Academic Writing?:A Useful Guide for Highschoolers and Undergraduates [online]. Dostupné z: https://owlcation.com/humanities/How-To-Analyze-A-Source-In-History-For-Highschoolers ŠANDEROVÁ, JADWIGA, MILTOVÁ, ALENA. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007, 209 s. ISBN 80-86429-40-7.
Doporučená: AUDI, R. The Sources of Knowledge. In MOSER, PAUL K. (ED.). The Oxford handbook of epistemology. Oxford: Oxford University Press, 2002, s. -. ISBN 978-0-19-530170-0. BERGER, PETER L. LUCKMANN, THOMAS. Sociální konstrukce reality: pojednání o sociologii vědění. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999, 214 s. ISBN 8085959461. FAY, BRIAN. Současná filosofie sociálních věd: multikulturní přístup. Praha: SLON, 2002, 324 s. ISBN 80-86429-10-5. POPPER, KARL. Conjectures and refutations: the growth of scientific knowledge. London: Routledge Classics, 2002, 582 s. ISBN 9780415285940. SINGLE BOYLE, P. Demystifiying Dissertation Writing: A Streamlined Process from Choice of Topic to Final Text. Virginia: Stylus Publishing , LLC., 201 s. ISBN 978-1-57922-313-7. Poslední úprava: Jeníčková Jana, Ing., Ph.D. (27.01.2025)
|
|
||
Schválený individuální studijní plán Poslední úprava: Andělová Michaela, Bc. (23.03.2023)
|