|
|
|
||
Seminář volně navazuje na přednáškové cykly k vývojové psychologii, metodologii výzkumu v psychologii a
psychologii jazyka a gramotnosti- a to akcentem v problematice rozvoje jazyka a gramotnosti v perspektivách
pedagogicko- psychologického základního i aplikovaného výzkumu. Seminář se zaměřuje na rozšíření
teoretických znalostí z oblasti studia a výzkumu gramotnosti ve vývojově orientované psycholingvistické perspektivě,
tříbí dovednosti vyhledávání relevantních zdrojů pro absolventský výzkumný projekt a postupně rozvíjí také
dovednost specifikace poznatků z odborné literatury do výzkumného problému absolventské práce. Nedílnou
součástí semináře jsou i praktické ukázky zhodnocení výsledků základního výzkumu v psychologické,resp.
pedagogicko-psychologické poradenské praxi.
Poslední úprava: Balíková Zdeňka, Mgr. (13.12.2024)
|
|
||
Předmět je vyučován ve formě studijních bloků věnovaných vybraným tématům z oblasti pedagogické psychologie a metodám realizace výzkumu v těchto oblastech. Studijní opory ke kurzu jsou budou v průběhu semináře k dispozici v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16041#section-1 Poslední úprava: Málková Gabriela, doc. PhDr., Ph.D. (01.03.2024)
|
|
||
Pro ukončení předmětu je požadováno: 1) účast na seminárních setkáních v rozsahu minimálně 75% (3 setkání ze 4). 2) plnění úkolů zadávaných k jednotlivým semiárním tématům 3) písemný test k prověření znalostí relevantních pro vybraná témata přednáškového a seminárního bloku (prezentace, studijní materiály a studijní opory k aktuálnímu přednáškovému a seminárnímu cyklu, vybrané kapitoly předepsané literatury). Poslední úprava: Málková Gabriela, doc. PhDr., Ph.D. (14.02.2024)
|
|
||
Seminární témata pro jednotlivá přednášková a seminární setkání 1. Psychologie ve školském resortu (systém pedagogicko-psychologického poradenství v ČR, Školní poradenská pracoviště, školní psycholog, pedagogiko-psychologické poradny, střediska východné péče) 2. Školní třída jako sociální skupina (klima školní třídy, školní třída jako sociální skupina, sociometrie ) 3.Rodina a škola (vztah rodiny a školy, domácí vzdělávání) 4. Prestiž učitelké profese (dilemata učitele, postavení učitelské profese) Poslední úprava: Málková Gabriela, doc. PhDr., Ph.D. (14.02.2024)
|