|
|
|
||
Kurs je úvodem do problematiky dovedností myslet (thinking skills),má představit teoretická východiska pojmového rámce
dovedností myslet v psychologii. Cílem kursu je především představit programy a přístupy pro rozvoj dovedností myslet,
které nachází uplatnění v českém prostředí.
Nedílnou součástí kursu je i uvedení do problematiky výzkumu v této oblasti.
Kurs je ukončen písemným testem znalostí.
Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.02.2011)
|
|
||
Povinná:
Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.02.2011)
|
|
||
Atestace kursu probíhá formou písemného testu. Poslední úprava: BLACKMAMBA (23.04.2010)
|
|
||
Každý týden bude věnován vlastnímu tématu z oblasti dovedností myslet.Každá lekce bude sestávat z prezentace daného tématu a práce s vybranými textovými nebo pracovními materiály ke zvolenému tématu. Kurs staví na anglických i českých literárních zdrojích a práce v semináři předpokládá, že student dokáže v angličtině číst. Kurs je zakončen písemným testem. Nejvíce pozornosti bude v kurrsu věnováno programu Instrumentální obohacování. 1. Terminologie a historický kontext zrodu pojmového rámce dovedností myslet - USA 2. Situace v terminologii a vývoji pojmového rámce DM v Evropě 3. Diskuse k významu výuky myšlení - pojetí inteligence v psychologii 4. Diskuse k významu výuky myšlení - spor o obecné dovednosti myslet 5. Tématické rámce studia dovedností myslet ( D. Mosseley) 6. Výuka dovdností myslet podle M. Lipmana 7. Výuka dovedností myslet podle R. Feuersteina 8. Instrumentální obohacování R. Feuersteina a jeho základní didaktické principy. 9. Praktické užití Instrumentálního obohacování
Poslední úprava: BLACKMAMBA (12.04.2011)
|
|
||
atest z Úvodu do psychologie Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2010)
|