|
|
|
||
Studentům jsou v úvodu připomenuty obecné didaktické zásady, vyučovací metody a použití didaktické techniky a
pomůcek v rámci ochrany obyvatelstva. Aplikační část je zaměřena na zvláštnosti při mimořádných událostech s
důrazem na povodně, první pomoc a svépomoc, při zpracování dokumentace havarijního a krizového plánování.
Součástí výuky jsou praktické výstupy studentů na vybrané téma ochrany obyvatelstva se zapojením ostatních jako
hodnotící.
Poslední úprava: Vondrášek David, Mgr. (05.03.2013)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce :
Ke zkoušce zpracovat seminární práci jako písemnou přípravu z předem stanovených témat se zaměřením zejména na evakuaci a protipožární ochranu ve školních či sportovních zařízeních. Při zkoušce je nutno seminární práci obhájit a prokázat znalosti z probírané tématiky. V případě, že seminární práci neobhájí, nejsou splněny podmínky k dalšímu pokračování zkoušky. Poslední úprava: Vondrášek David, Mgr. (07.03.2013)
|
|
||
Základní:
Komenský J.A., Analytická didaktika. Fiala M., Vilášek J., Vybrané kapitoly z ochrany obyvatelstva, Nakladatelství Karolinum 2010. Pomůcky pro učitele základní a středních škol, GŘHZS 2003. DVD a videa vydané GŘ HZS ČR a IOO Lázně Bohdaneč. Poslední úprava: Vondrášek David, Mgr. (07.03.2013)
|
|
||
Ke zkoušce zpracovat seminární práci jako písemnou přípravu z předem stanovených témat se zaměřením zejména na evakuaci a protipožární ochranu ve školních či sportovních zařízeních. Při zkoušce je nutno seminární práci obhájit a prokázat znalosti z probírané tématiky. V případě, že seminární práci neobhájí, nejsou splněny podmínky k dalšímu pokračování zkoušky. Poslední úprava: Vondrášek David, Mgr. (07.03.2013)
|
|
||
Sylabus předmětu :
1. Obecné didaktické zásady a jejich využití při výuce předmětů oboru Ochrana obyvatelstva. 2. Technické, audiovizuální prostředky a pomůcky potřebné pro výuku předmětů KŘ a OO . 3. Přístupy k výuce a procvičování zásad protipožární ochrany. 4. Metody výuky při přípravě žáků ZŠ a SŠ na povodně a přívalové deště. 5. Postupy při získávání praktických návyků poskytování první pomoci a svépomoci . 6. Metodika zpracování základních dokumentů k nácviku evakuace a následného nouzového přežití na základních a středních školách či v TSM. 7. Možné způsoby provádění nácviků a školních cvičení ke zvládání mimořádných událostí - požár, chemická nebo radiační havárie, povodeň, dopravní nebo letecká nehoda . 8. Možné způsoby výuky předmětu KŘ - teoretická část. 9. Dokumentace krizových štábů (kraje a obce) a metodika jejich zpracování. 10.- 13. Praktická vystoupení studentů (v rozsahu OO a KŘ). 14. Zkouška (obhajoba samostatné práce).
Poslední úprava: Vondrášek David, Mgr. (07.03.2013)
|