PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Teorie a didaktika aktivit v přírodě /AP/ - PSPP101
Anglický název: Theory and Teaching Outdoor Activities
Zajišťuje: Katedra atletiky, sportů a pobytu v přírodě (51-300500)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: nutno dodat lékařské potvrzení
předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Mgr. Jiří Baláš, Ph.D.
Korekvizity : PSPP066
Je záměnnost pro: PSPP105
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Studenti budou seznámeni s celkovým pohledem na význam aktivit v přírodě v životě člověka i společnosti. Dále budou informováni o formách, postupech i cílech výchovných a vzdělávacích aplikací aktivit v přírodě.
Poslední úprava: Finková Dana, PhDr., Ph.D. (28.05.2008)
Literatura

Povinná:

NEUMAN, J. a kol. Turistika a sporty v přírodě. 1.vyd. Praha: Portál, 2000. 197 s.

VALENTA, J. Učit se být. 2.vyd. Praha: Strom-AISIS, 2003. 89 s.

Doporučená:

PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 1999. 229 s.

GAIR, N.P. Outdoor education. Londo: Cassell, 1997. 204 s.

HOPKINS, D., PUTNAM, D. Personal growth through adventure. London: David Fulton, 1993.

Poslední úprava: Finková Dana, PhDr., Ph.D. (28.05.2008)
Požadavky ke zkoušce

Zhodnocení aktivity v průběhu výuky. Písemné zpracování zadané problematiky. Prověřování vybraných znalostí a dovedností formou testů.

Poslední úprava: Vomáčko Ladislav, Mgr., Ph.D. (13.10.2010)
Sylabus

Přednášky:

1. Teoretické vymezení oblasti aktivit v přírodě.

2. Působení aktivit v přírodě na osobnost člověka a jejich společenský přínos.

3. Význam aktivit v přírodě v programech škol a v programech volného času.

4. Všestranné aplikace aktivit v přírodě (sport, školy, rekreace, terapie, rozvoj).

5. Transfer získaných dovedností a znalostí do školní a pracovní činnosti.

6. Nové profese využívající aktivity, turistiku a sporty v přírodě.

7. Efektivní postupy při učení se novým dovednostem.

8. Souhrnný pohled na získávání zpětných informací o vlivu programů na účastníky.

9. Přehled a zaměření akreditovaných programů využívajících aktivit v přírodě k rekreaci, vzdělávání i výchově.

10. Efektivní metody práce vedoucích a učitelů v programech.

11. Nové směry výchovy a vzdělávání prostřednictvím aktivit v přírodě.

Semináře:

1. Orientace v informačních zdrojích a jejich kritické posuzování.Rozbor vybrané odborné statě.

2. Případové studie zabývající se hodnocením vybraných aplikačních programů aktivit v přírodě.

3. Nové technologie a vybavení využívané v aktivitách a sportech v přírodě.

Poslední úprava: Finková Dana, PhDr., Ph.D. (28.05.2008)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK