|
|
|
||
Pedagogická praxe probíhá na základních školách průběžně, po celý semestr. Tzn. souběžné s výukou na fakultě.
Doporučeno je učit maximálně 4 vyučovací hodiny za týden. Aktivity směřují k získávání pedagogických zkušeností
jednak řízeným pozorováním práce zkušených (minimálně 5 let praxe) a plně kvalifikovaných učitelů a dále pak
vlastní vyučovací činností. V rozsahu 4 hospitačních hodin a 36 hodin vlastní výuky. Jedná se o rozvíjení
praktických učitelských dovedností v podmínkách konkrétní základní školy. Hlavním cílem je prohloubení
individuální učitelské způsobilosti. Dále seznámení se s chodem školy a požadovanou administrativou.
Poslední úprava: Čichoň Rostislav, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
TILINGER, P. a kol. (2014). Odborné a pedagogické praxe v tělesné výchově. Praha : Karolinum. FIALOVÁ, L., FLEMR, L., MARÁDOVÁ, E., MUŽÍK, V. (2014). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum. FLEMR, L. (2018). Aktuální témata tělesné výchovy na 2. stupni základní školy. Česká kinantropologie, vol. 22, no. 3-4, pp. 7-12. RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. (2004). Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Univerzita Karlova. DRAGOUNOVÁ, Z. (2018) Development and standardization of a rating scale designed for floorball skills diagnostics of young school-age children. Baltic Journal of Health and Physical Activity, vol. 10, no. 2, pp. 34-48. HRABINEC, J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha : Karolinum. DVOŘÁKOVÁ, H., ENGELTHALEROVÁ, Z. (2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha : Karolinum. https://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download.php?file=67504&view=9832
Poslední úprava: Čichoň Rostislav, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
Požadavky na zápočet: Kladné hodnocení pedagogické praxe vedoucím učitelem ze ZŠ; Včasné odevzdání úplné dokumentace pedagogické praxe. Poslední úprava: Čichoň Rostislav, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
Obsah výuky: Úvodní seminář na půdě fakulty před nástupem studentů do škol; Výběr základní školy - primárně fakultní školy UK FTVS, příp. další pražské základní školy; Beseda s vedením vybrané základní školy; Příprava tematického plánu výuky a tvorba rozvrhu a strategie absolvování pedagogické praxe s vedoucím učitelem praxí ze ZŠ; Hospitace s následnými rozbory ve třídách, kde bude student učit; Vypracování dokumentů k praxím - tematický plán, přípravy na vyučovací jednotku, deník praxe, hodnocení studenta vedoucím učitelem, sebereflexe; Vyučovací výstupy s následnými rozbory pedagogické činnosti praktikujícího studenta; Průběžná možnost konzultace na oddělení pedagogických praxí na katedře PPD; Závěrečný seminář na půdě fakulty.
Poslední úprava: Čichoň Rostislav, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|