Obsah předmětu rozšiřuje teoretické znalosti, praktické dovednosti a didaktické kompetence studentů při přípravě a realizaci specificky zaměřených programů ve vodě. Tyto programy jsou zaměřené na osoby se zdravotním postižením a oslabením a na osoby vyžadující zvláštní přístup (děti v raném věku, senioři, těhotné ženy). Strukturování učiva, názorné ukázky a praktická cvičení umožňují studentům osvojené znalosti, dovednosti i didaktické kompetence aplikovat do vedení programů s tímto obsahem. Absolvent předmětu je způsobilý samostatně a tvůrčím způsobem vytvářet i realizovat programy ve vodě pro tuto populaci.
Poslední úprava: Hubená Kristýna, PhDr., Ph.D. (31.08.2023)
The content of the subject expands the theoretical knowledge, practical skills and didactic competence of students in the preparation and implementation of specifically focused programs in water. These programs are aimed at persons with disabilities and impairments and persons requiring special access (children at an early age, seniors, pregnant women). The structuring of the curriculum, illustrative examples and practical exercises enable students to apply the acquired knowledge, skills and didactic competence to the management of programs with this content. The graduate of the course is able to independently and creatively create and implement water programs for this population.
Poslední úprava: Hubená Kristýna, PhDr., Ph.D. (31.08.2023)
Cíl předmětu -
Cílem předmětu je rozvoj didaktických kompetencí (např. adekvátně sdělovat instrukce, zpětnou informaci, korekci, organizovat výuku atd.) osvojených v bakalářském studiu. Prostřednictvím těchto dovedností by měli být studenti schopni oragnizovat a vést specificky zaměřený program ve vodě pro OSP (těhotné ženy, děti v raném věku, senioři, osoby se zdravotním oslabením a postižením).
Po absolvování a dokončení předmětu student chápe význam a vliv fyzikálních vlastností vodního prostředí na organismus člověka (intaktiní populace i OSP).
Student je schopen samostatně plánovat, řídit a vyhodnocovat sestavený program a je schopen adekvátně reagovat na aktuální podmínky a možnosti (zdravotní, pohybové atd.) žáků a klientů.
V rámci programu sestaveného pro konkrétní populaci OSP dokáže student zvolit adekvátní podmínky (např. prostor bazénu) a pomůcky.
Student zvládá předvést základní plavecké dovednosti, plavecké způsoby (kraul, znak, prsa), plavecké obrátky a starty, modifikace plaveckých způsobů, prvky aqua-fitness i synchronizovaného plavání.
Student zná klíčové body základních plaveckých dovedností, techniku plaveckých způsobů, obrátek a startů, zná didaktický postup jejich nácviku, dokáže poskytnout adekvátní zpětnou vazbu a kontaktní dopomoc.
Student zná didaktické řídící styly výuky a v případě potřeby je při realizaci programu dokáže využít.
V rámci pohybového programu ve vodě zaměřeného na aqua-fitness dokáže připravit a realizovat cvičení s hudebním doprovodem, dokáže zvolit adekvátní pomůcky a efektivně je využít.
Student dokáže zhodnotit sestavený program, vyučovací lekci i vedení lekce jinou osobou/ studentem.
Poslední úprava: Hubená Kristýna, PhDr., Ph.D. (31.08.2023)
The aim of the course is the development of didactic competences (e.g. adequately communicating instructions, feedback, correction, organizing teaching, etc.) acquired in the bachelor's degree. Through these skills, students should be able to organize and lead a specifically focused program in water for OSP (pregnant women, young children, seniors, people with health impairment and disabilities).
After passing and completing the course, the student understands the importance and influence of the physical properties of the aquatic environment on the human organism (intact population and OSP).
The student is able to independently plan, manage and evaluate the compiled program and is able to respond adequately to the current conditions and possibilities (health, exercise, etc.) of students and clients.
As part of a program compiled for a specific OSP population, the student can choose adequate conditions (e.g. pool area) and aids.
The student is able to demonstrate basic swimming skills, swimming methods (crawl, backstroke, breaststroke), swimming turns and starts, modifications of swimming methods, elements of aqua-fitness and synchronized swimming.
The student knows the key points of basic swimming skills, the technique of swimming styles, turns and starts, knows the didactic procedure of their training, can provide adequate feedback and contact assistance.
The student knows the didactic management styles of teaching and, if necessary, can use them during the implementation of the program.
As part of an exercise program in water focused on aqua-fitness, he can prepare and implement exercises with musical accompaniment, he can choose adequate aids and use them effectively.
The student is able to evaluate the compiled program, the teaching lesson and the teaching of the lesson by another person/student.
Poslední úprava: Hubená Kristýna, PhDr., Ph.D. (31.08.2023)