|
|
|
||
Dovednost plavat obsahuje jak zvládnutí základních plaveckých dovedností, tak i zvládnutí všech plaveckých způsobů (motýlek, znak, prsa, kraul), obrátek i startovního skoku. Dalším krokem v plaveckém vzdělání, je seznámit studenty s postupy výuky plaveckých dovedností a plaveckých způsobů v jednotlivých etapách plavecké výuky.
Poslední úprava: Hubená Kristýna, PhDr., Ph.D. (31.08.2023)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout teoretické zázemí z oblasti didaktiky plavání, a plaveckých sportů. Cvičení jsou směřována k budování a rozvoji didaktických kompetencí studentů. Po absolvování a dokončení předmětu student chápe význam a vliv fyzikálních vlastností vodního prostředí na organismus člověka. Student chápe vliv fyzikálních vlastností vody ve vztahu k osvojování základních plaveckých dovedností i plaveckých způsobů. Student zná a umí popsat klíčové body techniky plaveckých způsobů, obrátek a startů. Student zvládá předvést základní plavecké dovednosti, plavecké způsoby (kraul, znak, prsa), plavecké obrátky a starty. Student zvládá předvést prvky z oblasti plaveckých sportů - ploutvový pohyb "Propeller", z vodního póla: herní činnosti jednotlivce - dribling, přihrávka ve dvojici a střelba, ze skoků do vody: pád nazad, provedení prohnutě. Student je schopen samostatně plánovat, řídit a vyhodnotit program zaměřený na nácvik základních plaveckých dovedností, plaveckých způsobů, obrátek a startů. Je schopen adekvátně reagovat na aktuální podmínky a možnosti (zdravotní, pohybové atd.) žáků. V rámci přípravy a realizace programu dokáže zvolit adekvátní pomůcky a efektivně je využít. Student zná didaktické řídící styly výuky a v případě potřeby je při realizaci programu dokáže využít. Student dokáže zhodnotit sestavený program, vyučovací lekci i vedení lekce jinou osobou/ studentem. Poslední úprava: Hubená Kristýna, PhDr., Ph.D. (31.08.2023)
|