|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty s metodami, technikami a způsoby analýzy trhu. Do těchto analýz se řadí jak kvalitativní, tak kvantitativní metody výzkumu zaměřující se na oblasti jako chování spotřebitele, chování konkurence, charakteristické znaky trhu, vnitřní analýzy firem a další marketingové výzkumy. Dále jsou součástí předmětu vybrané strategické analýzy, které jsou následně převedeny na specifické marketingové strategie.
Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (07.01.2022)
|
|
||
Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:
• vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnějšího prostředí firmy,
• vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnitřního prostředí firmy,
• vyhledat informace a relevantní náležitosti pro kvalifikované zpracování strategické analýzy,
• navrhnout doporučení marketingových strategií na základě provedených strategických analýz,
• zdůvodnit potřebnost realizace marketingového výzkumu a sestavit jeho základní zadání. Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (24.12.2021)
|
|
||
• aktivní docházka na semináře
• zpracování úkolů prezentovaných na seminářích (včetně vypracování otázek vyplývajících z pracovních listů)
• zpracování strategické situační analýzy organizace
• úspěšné absolvování zkouškového testu Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (28.01.2022)
|
|
||
Základní: Grasseová, M. (2012). Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení (2. vyd.). Brno: BizBooks. Varmus, M., Kubina, M., & Adámik, R. (2021). Strategic Sport Management: Sustainability of Sports Clubs. Springer Nature. O’Brien, D., Parent, M. M., Ferkins, L., & Gowthorp, L. (2019). Strategic management in sport. Routledge. Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (24.01.2023)
|
|
||
Přednášky: 1. Moderní podnikatelské koncepce v kontextu marketingu, strategický přístup 2. Trendy v globálním prostředí, strategická situační analýzy organizace 3. Analýza vnějšího prostředí firmy, makrookolí 4. Analýza vnějšího prostředí firmy, mikrookolí 5. Portfolio analýza 6. Analýza životního cyklu odvětví v kontextu životních cyklů produktu 7. Interní analýza firmy 8. Shrnutí výsledků situační analýzy, SWOT analýza
Semináře: 1. Typy a varianty marketingových strategií 2. Systémy pro strategickou segmentaci, marketingový výzkum positioningu 3. Cenové strategie a jejich analýzy 4. Marketingový výzkum, brief 5. Marketingový výzkum formou kvalitativních šetření 6. Marketingová strategie pro mezinárodní trhy 7. Prezentace projektů Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (07.01.2022)
|
|
||
Pro případnou distribuci materiálů či testování bude využito platformy MOODLE (přihlášení skrze SIS). Poslední úprava: Opelík Daniel, Mgr. et Mgr. Ing. (24.01.2023)
|