|
|
|
||
Výuka v předmětu Pohybová skladba je jedním z podnětů pro vlastní tvůrčí činnost studentů v oboru gymnastika a tanec.
Pohybové skladby jsou formou prezentace TV činnosti na veřejnosti, vlastním tělovýchovným programem a současně
projevem tvůrčí činnosti autora skladby. Znalosti o zásadách a principech tvůrčí práce přispívají ke zvyšování kvality
vlastní tvorby pohybových skladeb v TV a sportu.
Poslední úprava: Chrudimský Jan, Mgr., Ph.D. (30.05.2008)
|
|
||
Literatura: NOVOTNÁ, V. Pohybová skladba. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-860-3 NOVOTNÁ, V. a KOLEKTIV. Gymnastika jako tvůrčí akt. Praha: Karolinum, 2012, 136 s. ISBN 978-80-246-2116-6. Novotná, V., Panská, Š., Šimůnková, I. Rytmická gymnastika a pohybová skladba - programy cvičení s hudbou. Multimediální učební text (DVD). CHRUDIMSKÝ, J. (Ed.). Praha: UK FTVS, 2011. ISBN 978-80-86317-83-0. APPELT, K. Pohybová skladba v teorii a v praxi I. Praha : ČOS, 1995.
Doporučená literatura: KÖNIGOVÁ, M. Tvořivost. Praha : FF UK, 1998. ISBN 80-85899-52-3 VÁŇOVÁ, H. Hudební tvořivost. Praha : Supraphon, 1989, 196s. ISBN 80-7058-149-2 Videozáznamy ze Světových gymnaestrád, Festivalů PS doma i v zahraničí.
Poslední úprava: Chrudimský Jan, Mgr., Ph.D. (07.06.2017)
|
|
||
Požadavek k zápočtu: Účast na přímé výuce - 28 hodin. Studium literatury. Seminární práce - dokumentace tvůrčí práce. Písemný test. Tvůrčí činnost - prezentace pohybové skladby.
Poslední úprava: Chrudimský Jan, Mgr., Ph.D. (18.10.2010)
|
|
||
Obsah výuky: Semináře 1. Význam a využití pohybových skladeb. Historie tělovýchovných vystoupení. 2. Vývoj tělovýchovných vystoupení. Dělení pohybových skladeb. Pódiové skladby. 3. Základní pojmy. Dokumentace tvůrčí činnosti. Ukázky naší a zahraniční tvorby. 4. Kompozice pohybových skladeb. Myšlenka skladby. Malé skladby. 5. Kompozice pohybu, hudební kompozice, choreografie. Hromadné skladby. 6. Zásady pro tvorbu pohybových skladeb. Principy tvorby. Všesokolské slety. 7. Proces realizace pohybové skladby. Etapy tvorby. Světové gymnaestrády. 8. Hodnocení pohybových skladeb. Skladby sportovních odvětví. 9. Pohybový a hudební motiv. Práce s hudebně pohybovým motivem. Programy PS. 10. Vytváření pohybových etud (gymnastické bez náčiní). Závěry pro praxi. 11. Vytváření pohybových etud (gymnastické s náčiním). 12. Tvorba pohybové skladby. Nácvik. Předvedení. 13. Vlastní tvorba pohybové skladby. 14. Prezentace tvůrčí činnosti. Hudebně pohybová kompozice.
Poslední úprava: Chrudimský Jan, Mgr., Ph.D. (18.10.2010)
|